126.- Tallers de jocs i jugades "POTS PORTS" a l'hora de la Biblioteca assistida Cooppel (BaC) en temps extraescolar.-
PLANTEJAMENT COOPPEL PER A LA MOTIVACIÓ DE L'APRENENTATGE MENTAL DEL RECORD I DE LA COMPRENSIÓ.-
Tesi postulant Causa Cooppel per la Pau, 2030.-
Tractament mental, cultural i social Transcome(nts)talista
Tractament del Record amb els Algoritmes mentals i les Narratives Sensorioneuronals (TR@NS)
COM? Per mitjà del silenci i dels comentaris mentals Exercint des del NTS (COMENTS). NTS: Nucli Transversal dels Sabers= Model de Neuromobilització TR@NS Tractament del Record amb Algoritmes mentals i Narratives transversal Sensorioneuronals. La nostra ment dona la impressió que és com una cova, funciona com un mòbil per a motivar-nos a aprendre.
Tàctiques d'Aprenentatge Lúdic de rols d'Identitat d'estratègies i operacions Sensorioneuronals Transaccional Analista (TALISTA)
Trans+come(nts)talista
Transcomentstalista
Causa Cooppel per la Pau 2030
Atenció a les famílies amb menors d'edat, en més prioritat alumnat ESO, i més concretament 1r ESO.-
01.- En marxa els tres tallers dels Tasts Cooppel:
A sessions de 3 minuts de cada, màxim els tres en 9 minuts.
Aprenentatge dels tres passos màxim 27 minuts
1.- Taller Cooppel .Co+. Concentració en les ones cerebrals segons el llenguatge musical. A partir de la cova mental, entrem en silenci i agafem consciència de com funciona la nostra ment. Com trenquem el silenci i com reaccionem a estímuls com paraules i comprovem la diversitat. Taxonomia de Blom. El mite de la cova de Platon.
2.- Taller Cooppel +Op+. Operacions dels processos de la mirada piagetana, de la PNL i de la TIPASS amb les aportacions del codi mental F3RrR@N per a interpretar el que ens entra, el que processem i el que expressem (Disseny Universal dels Aprenentatges- DUA).
Les doble tres R:
- Recordar, recomprendre i Reproduir. - Reglament del pensament jugant i els seus valors, Reconeixement de les emocions i de l'afecte i Raonament dels processos emocionals i lògcs del record i de la comprensió.
3.- Taller Cooppel +Pel. Des dels processos emocionals mentals del com aprenem i recordem amb comprensió efectiva suficient.
Des dels tres passos CO+Op+Pel (Cooppel), dels quals elaborem les Càpsules Cooppel. Per a posar en marxa les Consultes DABER, les pastilles preventives, o les píndoles després d'un examen, o les aplicacions personalitzades en la llar (Llars Club)o en l'entorn (Entorns Clubs)
De moments tenim jocs propis propis com el Consultor, 3 Rols, Record@l, Gr@mal, M@t i Cooppel SER amb tauler 9 x 9 i fitxes, amb dos jocs projecte: Això...Aleixarenc (1976) i ALBAIN (1980) i una diversitat de jocs FAR des de 1985: PTE i Escacs Digital (1985), TOP (Toponímics), 1989 DAI,1990, APCIISE, 1995, Conversal, 2002, Ment Fràgil (2004), etc.
02.- Aplicacions dels tasts PeL del Cooppel:
Dins del Taller +Pel. Tenim el Taller de les tàctiques d'aprenentatge lúdic (TAL) de jocs i de jugades denominades "POTS PORTS".
S'apliquen en grups petits on hi ha protagonista i participants alumnat de BAT, ESO, pares i/o mares i majors d'edat voluntaris. Ideal en família i en grups reduïts.
Es pot alicar en grans grups en rol d'observació i de participació puntual, on hi ha un grup actiu més petit on s'exhibeixen els jocs i les jugades.
En marxa els jocs "POTS PORTS" a l'hora de la Biblioteca assistida Cooppel (BaC) en temps extraescolar.- SÍ, ARA POTS, ARA PODEM
Ara en el mes de maig 2025 i de cara al curs que ve en horari de la "BaC" de l'institut Antoni de Martí i Franquès, ober a alumnat del propi institut i del Centre LOGOS a la Part Baixa de Tarragona, carrer Smith obert a estudiants d'ESO de la ciutat. https://logostgn.cat/
Els jocs POTS PORTS consta de quatre tipus de jocs motivadors i cinc tipus de jugades de comprensió del record i de recordar amb la comprensió de les Tasques d'Aprenentage Lúdic (TAL) (TAL+ Comentaris mentals= Comental) i són:
Al voltant de 9 minuts.
1.- P .- Joc de Periodisme: de saber fer preguntes en tota situació, sigui en el text o en qualsevol conversa.
2.- O .- Joc d'Oratòria: Consisteix de tasques d'aprenentatge lúdiques de Lectura, d'Exposició, d'Ensenyar, de Conversa, de Mediació i de Dialògica, aquesta diferent a la Dialèctica. El joc d'ensenyar (mestratge o professorat)
3.- T.- Teatralització de textos o de situacions, amb dramatització i escenificació en la conversa i en la mediació a partir de la lectura o de visionar situacions.
4.- S.- Saber.- Un concurs de preguntes i de respostes. Saber estratègies per a fer preguntes i cercar respostes
I cinc jugades de màxim tres minuts:
1.- Projectes, exposar propòsits. (política dels sabers d'interès col·lectiu)
2.- Observació de situacions, espais, contextos, textes, etc.
3.- Ràdio . Gravació de veus dignes de ser difosos. També poden ser Videoclics
4.- Targetes elaborades per a motivar el record. Orientació a jocs de taula i de tauler. Importància dels jocs tradicionals.
5.- Silenci (íntim mental) màxim de tres minuts i reflexió de la cova mental (CO+). Control de la respiració i escolta del pols. Recórrer al silenci i de com el trenquem. Abans de, silenci, després del.
Important la Taxonomia de Bloom i la Piràmide dels Aprenentatges
https://andrearreba.wordpress.com/2014/05/19/la-piramide-daprenentatge-de-cody-blair/
https://annacalaixdapea.blogspot.com/2012/12/la-piramide-daprenentatge-dedgar-dale.html
https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/handle/10256/815/presentacio_Dolors_Bernabeu.pdf?sequence=2
03.- Mes de maig.-
- Calendari de maig.-
Aquesta setmana del 5-8 de maig, les setmanes del 12-15 i del 19-22 posem en marxa els tallers amb els jocs POTS i les jugades PORTS, això motiva que a casa en parlin amb els pares i amb les mares.
- Presents en la RED DIM EDU Global.-
També hem participat telemàticament en les jornades estatals RED DIM EDU Global del dia 8 de maig a la "Universidad de Alcalá de Henares" i el 22 de maig a Almeria.
https://ponentcooppel.blogspot.com/2025/05/46-resumen-el-espacio-comun-extra-y-el.html
Comental en construcció fins el mes de setembre.
Moltes mercés per tot
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada