126.- Tallers de jocs i jugades "POTS PORTS" a l'hora de la Biblioteca assistida Cooppel (BaC) en temps extraescolar.-

PLANTEJAMENT COOPPEL PER A LA MOTIVACIÓ DE L'APRENENTATGE MENTAL DEL RECORD I DE LA COMPRENSIÓ.-

Tesi postulant Causa Cooppel per la Pau, 2030.-

Tractament mental, cultural i social Transcome(nts)talista

Tractament del Record amb els Algoritmes mentals i les Narratives Sensorioneuronals (TR@NS)

 COM?  Per mitjà del silenci i dels comentaris mentals Exercint des del NTS (COMENTS). NTS: Nucli Transversal dels Sabers= Model de Neuromobilització TR@NS Tractament del Record amb Algoritmes mentals i Narratives transversal Sensorioneuronals. La nostra ment dona la impressió que és com una cova, funciona com un mòbil per a motivar-nos a aprendre.

Tàctiques d'Aprenentatge Lúdic de rols d'Identitat d'estratègies i operacions Sensorioneuronals Transaccional Analista   (TALISTA) 

Trans+come(nts)talista

Transcomentstalista

Com un oliver, si està ben arrelat és més fort que la paret, el nostre talent és més fort que les nostres circumstàncies limitadores, només cal trobar on podem arrelar i lliurament aprendre (Cooppel)

Causa Cooppel per la Pau 2030

Atenció a les famílies amb menors d'edat, en més prioritat alumnat ESO, i més concretament 1r ESO.-

01.- En marxa els tres tallers dels Tasts Cooppel:

A sessions de 3 minuts de cada, màxim els tres en 9 minuts.

Aprenentatge dels tres passos màxim 27 minuts

1.- Taller Cooppel .Co+. Concentració en les ones cerebrals segons el llenguatge musical. A partir de la cova mental, entrem en silenci i agafem consciència de com funciona la nostra ment. Com trenquem el silenci i com reaccionem a estímuls com paraules i comprovem la diversitat. Taxonomia de Blom. El mite de la cova de Platon.

2.- Taller Cooppel +Op+. Operacions dels processos de la mirada piagetana, de la PNL i de la TIPASS amb les aportacions del codi mental F3RrR@N per a interpretar el que ens entra, el que processem i el que expressem (Disseny Universal dels Aprenentatges- DUA).

Les doble tres R: 

- Recordar, recomprendre i Reproduir.              - Reglament del pensament jugant i els seus valors, Reconeixement de les emocions i de l'afecte i Raonament dels processos emocionals i lògcs del record i de la comprensió. 

3.- Taller Cooppel +Pel. Des dels processos emocionals mentals del com aprenem i recordem amb comprensió efectiva suficient.

Des dels tres passos CO+Op+Pel (Cooppel), dels quals elaborem les Càpsules Cooppel. Per a posar en marxa les Consultes DABER, les pastilles preventives, o les píndoles després d'un examen, o les aplicacions personalitzades en la llar (Llars Club)o en l'entorn (Entorns Clubs)

De moments tenim jocs propis propis com el Consultor, 3 Rols, Record@l, Gr@mal, M@t i Cooppel SER amb tauler 9 x 9  i fitxes, amb dos jocs projecte: Això...Aleixarenc (1976) i ALBAIN (1980) i una diversitat de jocs FAR des de 1985: PTE i Escacs Digital (1985), TOP (Toponímics), 1989 DAI,1990, APCIISE, 1995, Conversal, 2002, Ment Fràgil (2004), etc.

02.- Aplicacions dels tasts PeL del Cooppel:

Dins del Taller +Pel. Tenim el Taller de les tàctiques d'aprenentatge lúdic (TAL) de jocs i de jugades denominades "POTS PORTS".

S'apliquen en grups petits on hi ha protagonista i participants alumnat de BAT, ESO, pares i/o mares i majors d'edat voluntaris. Ideal en família i en grups reduïts.

Es pot alicar en grans grups en rol d'observació i de participació puntual, on hi ha un grup actiu més petit on s'exhibeixen els jocs i les jugades.

En marxa els jocs "POTS PORTS" a l'hora de la Biblioteca assistida Cooppel (BaC) en temps extraescolar.-  SÍ, ARA POTS, ARA PODEM

Ara en el mes de maig 2025 i de cara al curs que ve en horari de la "BaC" de l'institut Antoni de Martí i Franquès, ober a alumnat del propi institut i  del Centre LOGOS a la Part Baixa de Tarragona, carrer Smith  obert a estudiants d'ESO de la ciutat. https://logostgn.cat/

Els jocs POTS PORTS consta de quatre tipus de jocs motivadors i cinc tipus de jugades de comprensió del record i de recordar amb la comprensió de les Tasques d'Aprenentage Lúdic (TAL) (TAL+ Comentaris mentals= Comental) i són:

Al voltant de 9 minuts.

1.- P .- Joc de Periodisme: de saber fer preguntes en tota situació, sigui en el text o en qualsevol conversa.

2.- O .- Joc d'Oratòria: Consisteix de tasques d'aprenentatge lúdiques de Lectura, d'Exposició, d'Ensenyar, de Conversa, de Mediació i de Dialògica, aquesta diferent a la Dialèctica. El joc d'ensenyar (mestratge o professorat)

3.- T.- Teatralització de textos o de situacions, amb dramatització i escenificació en la conversa i en la mediació a partir de la lectura o de visionar situacions.

4.- S.- Saber.- Un concurs de preguntes i de respostes. Saber estratègies per a fer preguntes i cercar respostes

I cinc jugades de màxim tres minuts:

1.- Projectes, exposar propòsits. (política dels sabers d'interès col·lectiu)

2.- Observació de situacions, espais, contextos, textes, etc.

3.- Ràdio . Gravació de veus dignes de ser difosos. També poden ser Videoclics

4.- Targetes elaborades per a motivar el record. Orientació a jocs de taula i de tauler. Importància dels jocs tradicionals.

5.- Silenci (íntim mental) màxim de tres minuts i reflexió de la cova mental (CO+). Control de la respiració i escolta del pols. Recórrer al silenci i de com el trenquem. Abans de, silenci, després del. 

Important la Taxonomia de Bloom i la Piràmide dels Aprenentatges

https://andrearreba.wordpress.com/2014/05/19/la-piramide-daprenentatge-de-cody-blair/

https://annacalaixdapea.blogspot.com/2012/12/la-piramide-daprenentatge-dedgar-dale.html

https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/handle/10256/815/presentacio_Dolors_Bernabeu.pdf?sequence=2

03.- Mes de maig.-

- Calendari de maig.- 

Aquesta setmana del 5-8 de maig, les setmanes del 12-15 i del 19-22 posem en marxa els tallers amb els jocs POTS i les jugades PORTS, això motiva que a casa en parlin amb els pares i amb les mares.

- Presents en la RED DIM EDU Global.-

També hem participat telemàticament en les jornades estatals RED DIM EDU Global del dia 8 de maig a la "Universidad de Alcalá de Henares" i el 22 de maig a Almeria. 

https://ponentcooppel.blogspot.com/2025/05/46-resumen-el-espacio-comun-extra-y-el.html


Comental en construcció fins el mes de setembre.

Respecteu i citeu. 
Drets d'Autoria. 2025
Tesi postulant NTS de la Causa Cooppel per la Pau, 2030

                           Moltes mercés per tot

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

115.- HORA DE TUTORIA.- Visites Cooppel i tallers sobre el Record a les aules.-

75.- Concurs Franquès d'Aprenentatges Solidaris Cooppel 2024-30.-

93.- Iniciat el curs 2024-25 Cooppel al nostre institut.-