Entrades

91.- Participarem en la Jornada DIM EDu de Barcelona del dia 19 de setembre

Imatge
 01.- Participem en la comunitat científica nacional i internacional a Barcelona i a Andorra.- Desenvolupament del Talent del Neuroaprenentatge de totes les persones i en totes les edats.- Presentarem un taller i una comunicació sobre el programa Cooppel del nostre institut. En les jornades DIM EDU en el mes de setembre i en el novembre en el II Congrés Internacional de Pedagogia a Andorra- Seu d'Urgell. 2.- Programa Cooppel al nostre institut.- És un programa de suport a les famílies en temps extraescolar. Funcionem com un club, el Club Cooppel d'Aprendre a Aprendre Sempre. Que denominem "C@M ins", cada persona té el camí del seu talent (abreujat de Cooppel Antoni Marti institut). Consisteix en quatre àmbits en el nostre institut: 1.- Entrevista privada a pare i/o mare 2.- Biblioteca assistida Cooppel per estudiants de BAT en estada en empresa. De quatre dies de dos hores per cada dia. En horari extraescolar per les tardes. Per a estudiants ESO del nostre institut. 3

90.- Signat el VIIIè conveni de col·laboració amb l'institut Antoni de Martí i Franquès curs 2024-25.-

Imatge
  Avui divendres dia 12 de juliol hem signat el VIIIè conveni de col·laboració amb l'institut Antoni de Martí i Franquès curs 2024-25.- El director Jordi i el professor col·laborador Ferran Jim Impulsor de la Causa Cooppel per la Pau i del programa Cooppel a l'institut  de cara al futur curs 2024-25 Des de l'any 2017, moment de la jubilació ja que des de 2011 ja es feia en format de voluntariat extraescolar. Des de 2017 cada any tenim un compromís com a professorat jubilat en situació ad honorem i d'emèrit de col·laboració amb l'institut Antoni de Martí i Franquès.  Amb la col·laboració de la professora in jubilum de la URV i de l'EAP na Fina Masip. Ara hem signat el VIIIè conveni que suposa: HORARI EXTRAESCOLAR PER LES TARDES 1.- La tutoria externa d'estada a empresa de quatre estudiants de BAT, a més de les practiques de pedagoia de la URV que ens enviin. 2.- A més de la coordinació administrativa i pedagògica de l'atenció als pares, a les mares i a le

89.- De cara als pares i a les mares amb fills i filles que participin en el programa Cooppel (C@M ins) del nostre institut.-

Imatge
Som un Club de Cooppel, els 8 punts clau són:  1.- Definició.-   Som més que un reforç, repassos, esplai, etc. som una escola de Cooppel per aprendre de forma autònoma i cooperativa, amb el suport de la família, els pares i les mares com altres membres de la família. 2.- Com ho fem? Abans de començar fem una entrevista personalitzada amb el pare i la mare junts o separats, com vagi millor. Al mateix començar fem una reunió de grup de pares i mares. Fins que no s'aconsegueix l'autonomia mínima cal participar junt amb els pares i les mares de forma activa i presencial. Tot seguit a casa es comença a motivar cap a l'autonomia tots els dies de la setmana. Aprendre a aprendre és una afició, és sempre i a tot arreu i per a totes les edats. 3.- Referència científica.- Tenim un estudi i una investigació a nivell universitari de ciències de l'educació amb la participació de practicants i oberts a projectes d'aprenentatge servei (APS) d'estudis universitaris. Tenim un mar

88.- De cara a les tutories en el proper curs 2024-25.-

Imatge
Primer de tot un fort agraïment a tot l'equip docent i a totes les tutories. Gràcies a les tutories que ens han rebut a hora de tutoria a 1r ESO, a 2n i 4t ESO. Gràcies també al Departament d'Orientació i equip directiu. Gràcies podem aprendre i millorar, el proper curs proposarem per a tots els nivells ESO.- En la visita a l'aula en hora de tutoria motivarem: 1.- El Concurs d'Aprenentatges  2.- A 1r ESO l'existència del suport als pares i a les mares i de la Biblioteca assistida Cooppel com l'atenció telemàtica. 3.- Farem uns quants exercicis mentals de concentració i uns quants jocs mentals de planificació i atenció per a millorar l'aprendre a aprendre. 4.- Les relacions en família - El participar a l'hora de tutoria es motiva i anima - S'apren cada dia i es millora per part nostra - Informar que tenim un suport extraescolar Cooppel es el 100% positiu, motiva a corresponsabilitzar-se els pares i les mares. Entre tots col·laborem en millorar la comu

87.- RECOMANACIONS per a la millora de l'atenció al personal estudiantil menor d'edat i a les seves famílies.-

Imatge
 Programa Cooppel del nostre institut.- Som un club ! Recomanacions per a la millora de l'atenció al personal estudiantil menor d'edat i a les seves famílies. Converses. Prioritat de l'ús del recurs des de començar el curs 2024-25 fins a la plena autonomia i incorporació a trobades d'iguals. Octubre 2024 fins maig 2025. 1.- Què?   Material  i recursos concrets i organitzats. - Tenir clar el llibre de text, o lloc on s'explica el coneixement, la tècnica, una sèrie d'exercicis - Identificar els errors en una prova per exemple. - Important tenir els exercicis amb les solucions per motivar situacions d'aprenentatge autorregulat i autocontrolat. 2.- Com?.   Amb conversa i amb els materials de suport necessaris.  DA+E: Materials creats Per mitja de la conversa amb recursos concrets. 3.- On? i quan? 3.1.- Presencial - Biblioteca assistida Cooppel: Autonomia en les tasques escolars per a casa i per a l'estudi. 15 minuts diaris de terme mitjà a 30 minuts setmanal

86.- TRES TASQUES COOPPEL .- De cara el proper curs 2024-25 en marxa els tallers Cooppel (ESCOLA I INSTITUT).-

Imatge
 S'explicarà el dilluns dia 13 de maig a les 19 hores a l'Ateneu de Tarragona, per mitjà del pregó de la setmana cultural. És molt important la cooperació en el nostre entorn educatiu proper Cooppel o saber viure en cooperació. L'Ikigai ens ajuda a entendre el saber viure A més del nostre institut està oberta l'oferta a tot l'entorn educatiu local i territorial. De cara el proper curs 2024-25 el nucli dels tallers de la Causa Cooppel per la Pau estaran oberts a persones, famílies i a entitats siguin colles, associacions o federacions. 1.- Obert a: - Amb les famílies, amb e ls pares i les mares i a mb els seus fills i les seves filles poden participar. 2.- Oferim reunions i trobades de creixement col·lectiu.-  Dinàmiques dels  fòrum i de les àgores Cooppel. COM? 3.- Oferta general dels tallers i dels microtallers: Oferta com a escola de la pràctica Cooppel i com a institut d'estudis i aprenentatge servei Cooppel 3.1.- Des del com de l'Escola Cooppel :   Què e

85.- BARCELONA.- 07-05-24 Compartida la nostra iniciativa dins del projecte APLICA Solucions de la Societat Catalana de Pedagogia

Imatge
  Programa Cooppel de suport a les famílies amb menors d'edat del nostre institut En la seu de l'Institut d'Estudis Catalans   Barcelona 07-05-24 Sisena i darrera sessió del curs sobre la I.A.  Un moment de la sessió compartint per grups les experiències Amb altres centres de Catalunya La nostra valoració: https://cooppelcaminsmartiifranques.blogspot.com/2024/05/81-valoracio-final-del-curs-aplica.html Primer na Neus Lorenzo va fer un resum de totes les sessions del curs. Na Rosa de la Fuente va presentar la sessió i el president de la Societat Catalana de Pedagogia va fer la cloenda. Compartida la nostra iniciativa dins del projecte APLICA Solucions de la Societat Catalana de Pedagogia. Altres experiències com la del Bernat Ferrer de Molins de Rei, la del Baldirich Reixac del Parc Guell de Barcelona, el de Leonardo de Vinci de sant Cugat del Vallès, entre altres 7, en un total de 8 experiències. Un va mostrar interès sobre la nostra experiència ja que té dos professors que