86.- TRES TASQUES COOPPEL .- De cara el proper curs 2024-25 en marxa els tallers Cooppel (ESCOLA I INSTITUT).-

 S'explicarà el dilluns dia 13 de maig a les 19 hores a l'Ateneu de Tarragona, per mitjà del pregó de la setmana cultural.


És molt important la cooperació en el nostre entorn educatiu proper


Cooppel o saber viure en cooperació.
L'Ikigai ens ajuda a entendre el saber viure


A més del nostre institut està oberta l'oferta a tot l'entorn educatiu local i territorial.

De cara el proper curs 2024-25 el nucli dels tallers de la Causa Cooppel per la Pau estaran oberts a persones, famílies i a entitats siguin colles, associacions o federacions.

1.- Obert a:

- Amb les famílies, amb els pares i les mares i amb els seus fills i les seves filles poden participar.

2.- Oferim reunions i trobades de creixement col·lectiu.- 

Dinàmiques dels  fòrum i de les àgores Cooppel.

COM?

3.- Oferta general dels tallers i dels microtallers:

Oferta com a escola de la pràctica Cooppel i com a institut d'estudis i aprenentatge servei Cooppel

3.1.- Des del com de l'Escola Cooppel : 

Què ens distingeix, diferència, ens familiaritza i genera autoestima i autoconcepte?

Les competències de lectura, oratòria, conversa en cooperació pel record comprensiu.

Tres aspectes diferencials i únics propis del Cooppel: 

1.- CO.- 

Control Operatiu  NeuroSensorial de les Ones Cerebrals "Neuroaprenentatge" (CONSOC): Silenci, observació, meditació, reflexió, relaxació  i el laboratori comentalista d'adonar-se de com aprenem com a persona i com aprenen els altres. Cada persona és diferent. Operativitat emocional i lògica entesa com Jean Piaget. Basat en la teoria de la intel·ligència del PASS (DNCAS) i de la imaginació segons Kieran Egan entre altres referents científics. Entrenament Neurosensorial "ENTS". Tasques de Lectura, Interpretació i Comunicació.

2.- OP.- 

Oratòria Personalitzada Comentalista (O.P.C.). Amb conversa empoderadora. Es fomenta la dialògica a partir de la dialèctica planificadora i control de l'atenció. Tasques d'exposició, argumentació i defensa d'iniciatives, de plans, comentaris en l'acció i en avaluació.

3.- PEL.- 

Producció Entrenament Lúdic en aprendre a aprendre, com a factoria Cooppel: fabricació creativa del materials i jocs Cooppel a partir de dianes d'aprenentatge i d'estels del record. Comunicació, creativitat i cooperació. Tasques d'identificar Dianes d'Aprenentatge (DA), de dissenyar i fabricar jocs fungibles, àgils i lleugers per a saber comprendre recordar i recordar comprenent.

Es durà a terme en tallers o microtallers en l'activitat extraescolar i en les hores de tutoria escolars.

La seva seu social extraescolar per a les famílies i espais de trobada social és a l'Ateneu de Tarragona.

3.2.- Des de Cooppel Institut.-

Des de Cooppel Institut per a persones universitàries: estudi, situacions d' aprenentatges i d'investigació: Màster Cooppel: marc teòric i de la praxis, tècniques, etc. De cara a planificar, organitzar, executar i avaluar.

4.- Oferta de tallers Cooppel a les persones, a les famílies i a les associacions:

Forma telemàtica i/o presencial

4.1.- Prioritat:

- Institut Antoni de Martí i Franquès. La biblioteca assistida i en les hores de tutoria ESO. Oferta gratuïta. Amb personal en estada d'empresa de BAT. Quatre dies a la setmana.

- Ateneu de Tarragona. Dins del programa Aixopluc 2024-25 . Un dia a la setmana. A concretar.

- Museu municipal de Cabacés. Dos dies al mes en horari del museu.

- Programa mensual col·laborador de ràdio Falset. Priorem Priorat, des de 2008. Una hora al mes.

4.2.- Oberts a noves oportunitats:

Els tallers són gratuïts i estan oberts a les set xarxes i/o federacions, junt amb l'oferta del Concert Cooppel per la Pau i xerrades col·loqui.

En principi per a tothom en atenció a persones per motiu de dol, d'aprenentatge, de drets humans, etc. i sobre conflictes, problemes o qüestions en la convivència:

a.- Federació veïnal Segle XXI de Tarragona. Mediació veïnal.

b.- Federació Catalana de Voluntariat Social. Conversa  

c.- Federació d'Ateneus de Catalunya. Ofertes.

d.- Coordinadora de Centres d'Estudi de Parla Catalana.CCEPT. Animar a la recerca històrica i social.

e.- Xarxa Social Cooppel per la Pau. Oferta de tot el pla Causa Cooppel per la Pau curs 2024-25. Informar, animar, orientar i assessorar.

f.- Xarxa de les Jornades DIM EDU Global nacionals i internacionals. Oferta del taller Cooppel i Intel·ligència Artificial pel curs 2024-25.

g.- Atenció al centre de dia i a les residències assistides. Tallers Cooppel de conversa i jocs de taula. Amb persones grans, de més edat o visitants familiars o amistat.


Avui dia 09 de maig el final de curs Cooppel 2023-24, amb un pica-pica al patí de l'institut. 
1.- Atenció en la Biblioteca assistida Cooppel de dilluns a dijous de 15 a 17 hores.-
En la fotografia una representació de 30 famílies ateses, 20 estudiants d'ESO amb atenció estable, 4 estudiants de BAT en estada a empresa , una estudiant de pedagogia en pràctiques, dos docents jubilats en compromís amb educació.
2.- Horari de tutoria ESO.-
En horari de tutoria ESO. Gràcies a tot el professorat tutor d'ESO que enguany hem fet una sessió en 1r A,B,C,D, dues sessions a 1r A i dues sessions a 2n ESO A i G.
Gràcies a l'equip docent i a l'equip directiu i al departament d'orientació.
3.- Atenció a les famílies, als pares i a les mares dins del calendari de 99 sessions ordinàries i dues extraordinàries.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

75.- Concurs Franquès d'Aprenentatges Solidaris Cooppel 2024-30.-

79.- Convocatòria de concurs Literari de Poesia i Narrativa FALSET.-

93.- Iniciat el curs 2024-25 Cooppel al nostre institut.-