26.- Valors i normes Cooppel. Noves orientacions en la gestió de l'espai Cooppel al nostre institut.-
Valors prioritaris i les necessàries normes Cooppel.
Noves orientacions en la gestió de l'espai Cooppel al nostre institut.- 25 de març de 2022
Mòbil del projecte Cooppel i del programa educatiu C@M.ins:
Camins oberts Cooppel de l'institut Antoni de Martí i Franques per a families amb menors d'edat escolaritzats a l'ESO i amb possibilitat de germans/es a altres etapes d'escolarització.
1.- Justificació.
Estem progressant de cara a l'informe a la UNESCO de què necessiten les famílies per afrontar l'èxit escolar que és també éxit familiar.
- Construir la pau en la Ment de les Persones UNESCO
- Disseny Universal dels Aprenentatges
- Aprendre a aprendre sempre (UNESCO Institut)
- Els ODS 2030 Nacions Unides
2.- El nostre mòbil cal que quedi clar.-
Objectiu.-
És entrenar a la ment de tots els participants i ajudar als pares i a les mares a respondre satisfactoriament en el repte de l'èxit escolar i en l'aprendre a aprendre sempre.
Finalitat principal.-
És un espai per al treball personal i per a fer consultes a les de BAT
A més el professorat pot proposar tasques Cooppel.
Es tracta de motivar tasques de pràctica d'entrenament lúdic dins dels temps Cooppel del nostre institut amb microtallers i exercicis puntuals entre 10 a 22 minuts dins del temps d'estada de dilluns a dijous de 5 a 7 de la tarda. Les tasques són: Concentració en el silenci mental, Com neuro-aprenem i neuro-recordem? Fabriquem materials d'autojocs Cooppel: targetes. Com entendre millor?. Etc.
En perspectiva d'aprendre a aprendre sempre.-
A més del suport a les persones en les tasques escolars i l'estudi en temps extraescolar per aplicar-lo i generalitzar-lo en els set dies de la setmana en família
Les sessions Cooppel són per empoderar sistèmicament a tota la família en aquest repte.
Som un Club de Pràctiques d'Entrenament Ludicomental Cooperatiu (Club Cooppel).-
No és un esplai, ni un repàs, ni una acadèmia, ni un lloc de trobada per a fer sols treballs en equip, ni una guarderia o aparcament de menors d'edat.
És un club de preparació mental comunicativa i creativa i entrenament neurocientífic per a millorar l'aprendre a aprendre sempre i en cooperació dins de la família en la millora de les seves relacions interpersonals.
No complir els requesits d'actituds i de comportament pot ser declinable la seva participació presencial i oferir opcionalment sols la telemàtica.
Es poden fer consultes tots els dies per what's. 61979 39 69
3.- Portem més de deu anys d'experiència.-
Portem més de deu anys del projecte Cooppel de trajectòria d'investigació acció d'estratègies de suport a les famílies amb menors d'edat.
4.- El valor del profit de l'espai i la necessitat d'indicar les normes i condicions que en donen garantia del bon profit:
1.- Abans de tot.-
Abans d'iniciar el programa Cooppel cal una entrevista amb el pare i/o mare de l'alumne, millor els dos. El pare/mare cal que estigui present dins de l'aula Cooppel fins que es tingui l'autonomia suficient per a venir sol el fill/a i saber com vetllar per les tasques escolars a casa.
2.- Cal portar els recursos necessaris.-
Portar l'agenda i els recursos necessaris per a dur a terme l'activitat que el fill i filla planifica. Les tasques han d'estar coordinades entre les tasques de l'horari escolar amb les de l'extraescolar
3.- Horari.-
Puntualitat a l'entrar i al sortir. Es pot sortir més aviat o entrar més tard sempre que sigui excepcional, amb permís del pare o mare que es justificarà pel what's mòbil.
Abans de començar s'ha d'anotar i explicar en què es pensa treballar avui concretant la diana i el blanc del coneixement i al finalitzar explicar el que s'ha fet. Fent fotografies digitals i gravant les veus per a tenir constància els pares/mares. Així també la referent de BAT penxara el full d'autocontrol d'assistència al grup what's del dia de la setmana corresponent.
4.- Ús de l'espai.-
Es porten a terme les tasques escolars i l'estudi en temps extraescolar, per a fomentar l'autonomia. Les tasques són individuals. Amb ambient de biblioteca assistida.
5.- Altres permisos.-
Permisos per anar a la biblioteca del centre. Fetes les tasques escolars i les tasques d'entrenament i de fabricació de materials d'autojocs com les targetes Cooppel.
Es pot demanar permís per anar a la biblioteca a fer consultes, anotant-se al darrera del full d'autocontrol d'incidències en l'hora d'anada com de la tornada.
6.- Mirada a favor dels Drets Humans
Es tracta de mirar l'aprenentatge com tot l'aprenentatge educatiu del segle XXI, en aprendre a aprendre sempre.
El no compliment de les condicions de garantia de l'èxit pot suposar limitar l'assistència a l'espai Cooppel, proposant una atenció suplementària telemàtica per a facilitar la igualtat d'oportunitats.
26-03-2022
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada