94.- Seguiment compartit del personal Cooppelista.-
Enguany tenim un EXCEL compartit amb la direcció (coordinació pedagògica) i el personal Cooppelista de profes i de BAT.
Aquest conceptes els ha d'entendre tota la comunitat educativa participant com són les famílies.
Per a facilitar el suport motivacional dels pares i les mares tots els dies de la setmana.
Concepte, definició aclaratòria i codi d'anotació
Consta de:
Dades automàtiques i objectives:
1.- Nom i cognom
2.- Nivell ESO i Grup
3.- Horari per dies d'assistència, cada dia es suma +1 al nombre anterior, en columnes per dies de la setmana.
4.- Assistència, sols al final de trimestre posarem X/Y on X és el número dels dies assistits i Y el total del que hauria assistit si compleix el seu compromís dels dies de la setmana escollits. El número Y serà la suma total dels dies assistits per setmana, sigui un sol dia decidit o més. Exemple un/a alumne/a s'ha apuntat els dimarts i de 24 dimarts sols ha vingut 20 posarem 20/24, si s'ha apuntat dimarts i dijous i els dos sumen 33 dies i ha assistit 30 posarem 30/33
5.- Matèries: Relació de matèries que treballa amb normalitat de forma prioritària.
Dades que abans d'escriure cal que ho expliquem i comentem, ja que tant pares-mares, fills i filles, BAT o Profes poden elaborar una rúbrica per a la seva valoració.- Es valora per observació i conversa entre nosaltres amb la participació del d'ESO.
1.- PLANIFICA el que pensa fer:
Abans de començar les tasques a fer, a l'entrar a la sessió i ho narra al grup o a la persona de BAT. Es tracta d'anotar-ho i de narrar-ho. Hi posarem:
Si/Li costa/ Porta agenda i els materials
2.- EXPLICA el que ha fet:
Al finalitzar la sessió explica el que ha fet amb vocabulari de tasques concretes, no s'admet dir he fet mates, sinó de mates he fet ......... Es tracta d'escoltar la seva narració. Hi posarem:
Si/Li costa
Implicació dels pares i les mares: seguiment i contacte amb l'organització i coordinació tutories.
3.- TEMPS: Utilitza el temps?
Observació sobre el profit del temps de cada sessió. Treballa i aprofita (A) o bé es distreu (D). Fa consultes (C). Cal motivar que treballi i que faci consultes.
4.- RECORD: Tracta les paraules per a recordar-les?
Sap identificar dianes d'aprenentatge i de blancs de record. Puntuació de 0 a 10 (N). Nombre d'exemples (E). Anotem N i E. Això s'apren en les primeres sessions i cal observar si s'identifiquen i s'escriuen els blancs de record.
5.- JUGA: Amb les targetes Cooppel?
Fa targetes i sap jugar sol o amb altres sobre el blanc de record, amb estels de resposta. Nombre de situacions de joc (S). S'aprèn en les primeres sessions i s'observa com ho aplica en casos concrets. Es poden fer fotografies si són anècdotes significatives.
6.- RITME D'APRENENTATGE: Notem millora des de l'inici a ara en positiu?
Observem que fa les tasques i les comprèn. Cal observar si de les respostes o exercicis si ha fet la comprovació. Com saps que és correcte el que has fet? Has fet tot el que t'has proposat? Ho tens tot al dia? Hi posarem adequat o li costa aprendre sol o sola.
7.- OBSERVACIONS al full del dia de l'assistència i a l'EXCEL abans de cada avaluació:
Es posen incidències destacades. Sobre conducta, comportament, situacions o dificultats que es poden prevenir o resoldre amb eficàcia. Si porta els recursos o materials per a fer les tasques. Com s'autoavalua (exàmens, proves, treballs...)
Els pares i les mares tenen que apreciar si tenen criteris de veure com evoluciona el seu fill/a, com motiven i fan seguiment, analitzar com reforcen comportaments i si apliquen premis o càstigs.
Donarem orientacions amb la col·laboració dels mateixos pares i mares, sobre suport motivacional i control parental.
Per aprendre els punts anteriors esmentats ho farem amb tècniques de dramatització i escenificació amb finalitat d'aprendre i adquirir competències pròpies dels pares i les mares.
Es poden fer fotos digitals sobre les produccions o les anècdotes.
EN CONSTRUCCIÓ
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada