41.- Visitem els grups de 1r ESO a l'hora de tutoria del nostre institut.- CURS 2022-23.-
Programa C@M.ins
(Cooppel @ntoni Martí institut)
"Per aprendre a aprendre tenim camins que cadascú els construeixen caminant"
Obert a l'entorn educatiu de la ciutat.
1.- A més de la Biblioteca Assistida Cooppel per estudiants d'estada a empresa de BAT i del Suport Cooppel a les Famílies per professorat a les tardes dels dilluns, dimarts, dijous i divendres lectius de 16,30 a 18,30 hores.
2.- Portem a terme un taller a l'hora de tutoria dins del PAT del centre a 1r ESO els dimecres de 13,30 a 14,30 hores.
3.- Activitats centrals dins de l'entorn.- Per exemple el proper dijous dia 15 de desembre a les 19 hores, durem a terme una exposició del pla director Causa Oferta Cooppel i també parlarem del programa Cooppel al nostre institut i l'oferta d'activitats amb família i fora de les activitats extraescolars que lliguin les competències bàsiques en tots els moments i en tots els llocs de la nostre vida, en un aprendre a aprendre sempre i a tot arreu.
Per tant són tres tipus d'activitats: la de les tardes, a l'hora de tutoria concretades i a les activitats puntuals a l'entorn.
4.- Informem que:
En família oferim visites de museus, espais naturals i urbans i sales d'exposicions temporals o permanents de la ciutat i del Port.
1.- Presentació2.- Tasques de silenci intern mental, identificar les PASS mentals ( la nostra imaginació, el nostre record, etc), com es poden potenciar amb la nostra observació i el nostre "cap" que controla els sentits de la vista, oïda... que junt amb la nostra mà (tacte) accelerem els nostres processos de record en l'aprenentatge.3.- L'ús de la tècnica del cistell i el procés de la construcció de targetes de jocs Cooppel i el full de la recollida d'apunts per a comentar amb els pares i les mares.
1) De captura en un text i les tasques analistes de les paraules o imatges o símbols (caça),
Lectura global, identificar paraula, imatge o símbol que no sabem o que no entenem, es fa la captura i es posa al cistell i es cerca el significat, fins entendre'l, el pas següent és arribar a recordar ara i de cara el futur. Fem anàlisi i inventem millores plàstiques amb colors o formes que ens ajuden a recordar. Fer la targeta amb una pregunta per un costat i per l'altra suposa la resposta.
2) De no recordar i generar l'ordre mental de quan vingui a la ment, podré respondre (pescar),
Quan ens ve la paraula, la imatge, etc. també la posem al cistell per a repassar o fer un joc Cooppel (rumiació)
3) Associar per criteris de lloc, de mateix significat o per significant o etimologia (pasturar),
Elaborar una targeta amb mapes conceptuals, mentals o decisoris. Agrupar paraules i significats associant-les
4.- Rascar i gratar en el record un concepte (minar)
Elaborar un arbre d'arxiu o d'arrels o espina que el concepte o imatge generi significats relacionats en l'espina, arbre o arrels
5.- Repetir activitat que sembla que no té efectes immediats però a la llarga la repetició ens dona fruit (sembrar).
Frases, definicions, etc. repeticions fetes i resultat final amb un dibuix, croquis de les avantatges DAFO aconseguides. Vinyetes i al final fer de es altres tasques de caça, pesca, pastura i minar.
Calendari de les visites a hora de les tutories curs 2022-23:
30 de novembre 1r A, 14 de desembre 1r B, anirem enriquint aquesta columna o entrada del blog.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada