41.- Visitem els grups de 1r ESO a l'hora de tutoria del nostre institut.- CURS 2022-23.-

 Programa C@M.ins 

(Cooppel @ntoni Martí institut)

"Per aprendre a aprendre tenim camins que cadascú els construeixen caminant"

1r ESO D   18-01-23
Cooppel INS i el Pla d'Acció Tutorial (PAT). 

Obert a l'entorn educatiu de la ciutat.

1.- A més de la Biblioteca Assistida Cooppel per estudiants d'estada a empresa de BAT i del Suport Cooppel a les Famílies per professorat a les tardes dels dilluns, dimarts, dijous i divendres lectius de 16,30 a 18,30 hores.

2.- Portem a terme un taller a l'hora de tutoria dins del PAT del centre a 1r ESO els dimecres de 13,30 a 14,30 hores.

3.- Activitats centrals dins de l'entorn.- Per exemple el proper dijous dia 15 de desembre a les 19 hores, durem a terme una exposició del pla director Causa Oferta Cooppel i també parlarem del programa Cooppel al nostre institut i l'oferta d'activitats amb família i fora de les activitats extraescolars que lliguin les competències bàsiques en tots els moments i en tots els llocs de la nostre vida, en un aprendre a aprendre sempre i a tot arreu.

Per tant són tres tipus d'activitats: la de les tardes, a l'hora de tutoria concretades i a les activitats puntuals a l'entorn.


4.- Informem que:

En família oferim visites de museus, espais naturals i urbans i sales d'exposicions temporals o permanents de la ciutat i del Port.

Més informació, escriu al what's número 619 79 39 69 les 24 hores i et respondrem el més aviat possible.

Activitats gratuïtes


El professor  Ferran del Cooppel  i Jorge
Jorge ens ha acompanyat, és argentí, participa en el voluntariat per la llengua i en voluntariat a l'associació veïnal de la Verge del Carme i de Càritas de santa Clara. 14-12-22


Banc d'aliments de l'institut a favor de l'ajuda solidària



Estem visitant els grups de 1r ESO a l'hora de la tutoria del nostre institut.
Es tracta en el taller de recollir tres dades en la presa d'apunts per part dels estudiants:
1.- El núm. de contacte de l'atenció Cooppel per si necessiten o estan interessats en l'aprenentatge Cooppel d'aprendre a aprendre.
2.- Els dies de la setmana i en l'horari de l'atenció del programa Cooppel de les tardes del nostre institut.
3.- Les cinc principals tasques mentals de construir, elaborar i presentar els coneixements com si fossin aliments. Aprendre coneixements és com si els coneixements fossin aliments i el menú és el primer plat que elaborem (producció en paper, treball material, en ordinador) i el segon plat és el que ens queda en la nostra ment (interna) i els postres allò que som capaços de crear, fer de nou, pel sentit cooperatiu.

L'esquema de les tasques proposades són:
1.- Presentació
2.- Tasques de silenci intern mental, identificar les PASS mentals ( la nostra imaginació, el nostre record, etc), com es poden potenciar amb la nostra observació i el nostre "cap" que controla els sentits de la vista, oïda... que junt amb la nostra mà (tacte) accelerem els nostres processos de record en l'aprenentatge.
3.- L'ús de la tècnica del cistell i el procés de la  construcció de targetes de jocs Cooppel i el full de la recollida d'apunts per a comentar amb els pares i les mares.


Exemples d'apunts fets per l'alumnat





Full doblegat amb les 8 parts del foli o "vuitanetes", cistells per posar les paraules que ens costen recordar, per a retallar-les i construir targetes Cooppel.


Important és recopilar aquelles paraules que no entenem i que volem incorporar en el nostre potencial comprensiu. Cal escriure-la i cercar una pregunta per una cara que ella ens doni una resposta (per l'altra cara).
A part de la imaginació que podem fer gràcies a les tasques.
Les tasques mentals són cinc, en la recerca de coneixements com si fossin aliments:
1) De captura en un text i les tasques analistes  de les paraules o imatges o símbols (caça), 

Lectura global, identificar paraula, imatge o símbol que no sabem o que no entenem, es fa la captura i es posa al cistell i es cerca el significat, fins entendre'l, el pas següent és arribar a recordar ara i de cara el futur. Fem anàlisi i inventem millores plàstiques amb colors o formes que ens ajuden a recordar. Fer la targeta amb una pregunta per un costat i per l'altra suposa la resposta. 

2) De no recordar i generar l'ordre mental de quan vingui a la ment, podré respondre (pescar), 

           Quan ens ve la paraula, la imatge, etc. també la posem al cistell per a repassar o fer un joc Cooppel (rumiació) 

3) Associar per criteris de lloc, de mateix significat o per significant o etimologia (pasturar), 

 Elaborar una targeta amb mapes conceptuals, mentals o decisoris. Agrupar paraules i significats associant-les

4.- Rascar i gratar en el record un concepte (minar) 

Elaborar un arbre d'arxiu o d'arrels o espina que el concepte o imatge generi significats relacionats en l'espina, arbre o arrels 

5.- Repetir activitat que sembla que no té efectes immediats però a la llarga la repetició ens dona fruit (sembrar). 

Frases, definicions, etc. repeticions fetes i resultat final amb un dibuix, croquis de les avantatges  DAFO  aconseguides. Vinyetes i al final fer de es altres tasques de caça, pesca, pastura i minar.


Calendari de les visites a hora de les tutories curs 2022-23:

30 de novembre  1r A, 14 de desembre 1r B, anirem enriquint aquesta columna o entrada del blog. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

75.- Concurs Franquès d'Aprenentatges Solidaris Cooppel 2024-30.-

79.- Convocatòria de concurs Literari de Poesia i Narrativa FALSET.-

93.- Iniciat el curs 2024-25 Cooppel al nostre institut.-