116.- 2025- 30. Gener.- Posem en marxa innovacions dins del programa Cooppel al nostre institut.-

 A partir de les reunions i entrevistes amb els pares i les mares

Mes de gener 2025.- Després de les reunions amb els pares i les mares del dijous dia 23, dilluns dia 27, dimarts dia 28  i  la d'ahir dimecres dia 29 de gener, es valora les converses com a molt positives, dels 17 pares o mares dels 32 alumnes inscrits que han participat fins ara en el programa Cooppel.

Necessitats de relació, comunicació i motivació.-

Davant les necessitats es farà entrevistes amb tots el pares i mares de tot l'alumnat.

De moment ens falten quasi la meitat.

Posta en marxa de nous motivadors: 

1.- Observació de com estudia el nostre fill o filla.

2.- Detecció de necessitats d'aplicar la fórmula d'estratègies mentals F3R*R@N

3.- L'experiència d'elaborar preguntes amb respostes EPR i d'identiificar dianes d'aprenentatge i blancs d'estels del record.

4.- Entrevistes amb gran grup sobre com porta a terme les seves tasques. Intencions i responsabilitats.

Això ho anirem explicant al nostres participants pares, mares com els seus fills i filles.

Després anirem a les tutories i plantejarem les preguntes EPR al grup classe.

Hem de generar noves motivacions per aprendre

A partir del proper mes de febrer un dia a la setmana com a mínim invitarem als pares i a les mares a una reunió en la qual farem tasques de comunicació, de creativitat i de cooperació.

IMPORTANT TENIR CURA AMB EL CLIMA DE CONCENTRACIÓ 

En resum:

1.- Aprofitar l'espai.- 

És un espai per a estudiar sol, com si estés casa seva, també amb companyia si mostra el seu profit.



2.- Com ajudar a superar les barreres a aprendre de forma autònoma?
Hem detectat que hi ha alumnes que són reticents a aprendre i responen en excuses. Per què ho fan?  Biaixos cal detectar-los, identificar barreres, limitar-les, eliminar-les i/o superar-les.


Però amb la conversa interpersonal pot entendre que es pot tenir satisfacció en fer les coses bé i deleitar-se per aprendre.


3.- Experiència de les PRS.-
Posar en marxa el projecte de l'experiència de preguntes respostes pot motivar més. 
PRS: Preguntes, Respostes i Satisfacció de progrés.
Cada dia cal que facin preguntes i respostes i que abans d'acabar la sessió a les 18,15 hores fem un debat a l'aula Cooppel i aquestes preguntes seleccionades les portaré a les aules a l'hora de tutoria, per explicar la fórmula F3RR@N per a resoldre els dubtes i la problemàtica sobre el record en els aprenentatges.



Dins del programa Cooppel treballa les tècniques de la fòrmula F3RR@N de la comprensió del doble record ( ara i en el futur) i en els tres tractaments: formes del mòbil, algoritmes del record i les narratives amb sentit vital




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

115.- HORA DE TUTORIA.- Visites Cooppel i tallers sobre el Record a les aules.-

75.- Concurs Franquès d'Aprenentatges Solidaris Cooppel 2024-30.-

93.- Iniciat el curs 2024-25 Cooppel al nostre institut.-