127.- Cloenda del curs 2024-25 del programa Cooppel a l'institut Antoni de Martí i Franquès.-
Oportunitats per a promoure l'autonomia en els aprenentatges.
Acte de final del programa Cooppel al nostre institut amb la representació i la participació de tres estudiants d'estada a empresa de BAT i tres estudiants d'ESO.
Moltes gràcies a aquesta representació tant important.
A l'acte van assistir dues conselleries de l'Ajuntament de Tarragona i cinc representants d'entitats de la ciutat.
Era en motiu de la presentació del llibre i paint drave musical de Jordi Català.
Una oportunitat per explicar el plan general i el programa Cooppel al nostre institut.
Un total de 106 sessions, que suposen 159 hores, amb la participació d'estudiants de BAT, set estudiants de BAT en estada a empresa al programa Cooppel (BATèC) i la participació de 38 alumnes ESO i a l'Ateneu portem a terme mentoria social a cinc joves. A més del voluntariat de la llengua de set persones més. Tots han participat en els microtallers de les tardes.
Hem participat Fina i Ferran en quasi totes les hores de tutories d'ESO i ens han visitat professorat, estudiants de BAT de tarda, i pares i mares.
Hem dut a terme converses i microtallers Cooppel.
"La pràctica Cooppel estudia, investiga i apren servei, és el com construir la pau en la ment de les persones (Lema de la UNESCO) implicats en les seves recomanacions sobre l'educació per a totes les edats, en l'escolarització obligatòria, tendència internacional fins als 18 anys. Ara és fins els 16. A més del paper del present i del futur de la Intel·ligència Artificial i actualment l'ús dels mòbils i d'internet en els aprenentatges.
Per a construir la pau en la ment de les persones la pràctica Cooppel des de la neurociència analògica, els models de les psicologies i de les experiències psicopedagògiques al llarg de 50 anys suposa avui la tesi postulant per a permetre, protegir i promoure la pràctica, gràcies a tres tasques clau.
1.- Co.- Concentració en les ones cerebrals i el silenci, com el trencament del silenci intim mental. La lectura musical de les ones cerebrals i preparació al pas següent:
2.- Op.- Observar els processos i les operacions piagetanes, les aportacions de Kieran Egan i del model de la Teoria de la Intel·ligència del PASS.
Com si la nostra ment és com un mòbil que fa fotografies, videoclics, ràdios, sons i mnemografomotricitats. Aquí aprenem a codificar com si fossin fitxes de jocs de tauler i a valorar els seus moviments de cara al record i la comprensió: "Recordar el que comprenem i comprenem el que recordem". Segons la taxonomia de Bloom.
3.- Pel.- Aplicació als processos emocionals i lògics en la construcció dels coneixements com si fossin aliments. Ho apliquem en la gramàtica, de la matemàtica i en els coneixements transversals i específics de les 8 intel·ligències múltiples de H Gardner.
Les activitats clau són la conversa, la mediació i les relacionades amb les competències transversals del currículum i vectors amb els ODS 2030. En la comunicació, creativitat i cooperació (per això és diu Cooppel).
La pràctica Cooppel és una bona eina del Disseny Universal dels Aprenentatges (DUA) i aplicable per a totes les persones, al llarg de la seva vida, a entitats, associacions, federacions, recursos com museus i biblioteques, llars de jubilats, centres de dia i residències assistides. Escoles, instituts i empreses".
Al principi de curs 2025-26 ja explicarem les millores que proposem dins del pla general a nivell de l'institut, de l'Ateneu de Tarragona i de la ciutat.
Ara a continuació presentarem el projecte musical de l'Ateneu, liderat per Jordi Català. Cooperant en la societat civil de la Causa Cooppel per la Pau i destacarem aspectes importants de la seva vida, obra, llibre, CD i PD i noves il·lusions en els concerts Cooppel per la Pau que oferim als pobles, barris i ciutats de Catalunya.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada