78.- Visites a les tutories de l'ESO. Presentació del concurs Cooppel.-

 Visites Cooppel a les tutories de l'ESO.- 

Presentació del concurs Cooppel d'Aprenentatge Solidari.-

1.- Mòbil de l'activitat: 

Recollir experiències d'aprenentatge servei (APS) a l'hora de tutoria per a la tesi Causa Cooppel per la Pau.

Cal millorar les competències de conversa, audició i lectura de forma cooperativa sensoneuronal.

A 1r i 4t ESO en aquest trimestre.

Dilluns dia 22 d'abril a 4t A. Dimecres dia 24 a 2n F i el dilluns dia 29 d'abril a 4t G


2.- Objectius de la sessió.-

- Adonar-se que aprenem i podem aprendre més i millor amb el mateix esforç en tot moment i en tot lloc.

- Oferir el contacte per a escriure, no per a fer trucades, sols escriure les 24 hores i rebre resposta el més aviat possible, sobre com podem comprendre i recordar conceptes en el marc d'habilitats d'aprendre a aprendre i els seus valors.

- Invitar a participar al concurs de dianes d'aprenentatge solidari. (CDAS)

- Agafar consciència de com aprenem com si la ment fos un mòbil amb els suplements mentals FVR del NRA (1) i la seva combinació en com comprenem i com decidim comprendre i recordar.

- Quan recordem, recordem la comprensió i el seu concepte, podem crear activadors com a "ESTELS". 

Estratègies (EST+) amb estímuls per a entrenar ludicament sensoneuronal (+ELS)

3.- Continguts per a tenir en compte.- 

- Cooppel:  Marca

Cooperació en aprendre a aprendre per tots els sentits naturals, pel sentit comú i per la pau.

- El concurs CDAS Cooppel

- El contacte what's 619 79 39 69

- Com identificar dianes d'aprenentatge i convertir en aprenentatge solidari.

- Comunicar les dianes identificades, poden ajudar a altres a aprendre a aprendre a recordar.

4.- Metodologia del taller.- 

- Exercicis: Tancar els ulls i observar mentalment un estel:  "hiat" a la pissarra.

- Procés: 1r.- Identificar la diana i el blanc d'aprenentatge, 2.- Buscar el seu significat en el seu context present, en els diccionaris, en l'etimologia i en la història, 3.- la part creativa i imaginativa i finalment 4.- Crear un estel del record.

- Paraules i buscar-les al diccionari etimològic de "Chile" i al de l'IEC.

https://etimologias.dechile.net/

https://dlc.iec.cat/

- Aportar paraules que costen entendre i/o recordar.

5.- Avaluació sumativa.-  

Comentaris al respecte. Full d'apunts. Aportacions de l'alumnat en el torn de paraules. Seguiment dels exercicis i de l'atenció.



6.- Agraïment:

Mencionaré a l'institut i agrairé la seva disponibilitat de les tutories i de l'equip docent.

https://senycatala.blogspot.com/2024/04/55-pregoner-de-la-setmana-cultural-de.html


7.- La teva opinió és important.-

El dilluns dia 22 d'abril ha assistit na Fina Masip per a fer-me crítica de la sessió.

SEMPRE PODEM MILLORAR

Comenta, pregunta i aporta idees.

What's 619 79 39 69    Escriu les 24 hores i responem el més aviat possible




(1) Model estratègic Cooppel NRA de les transnarratives socials i culturals 2024: 

Inspirats en el model piagetà dels símbols i de les operacions lògiques concretes i formals així mateix en els dilemes ètics o morals de Kohlberg. 

El mòbil mental format per agents mentals i factors cognitius o fils de pensament entesos com a "Foto", "Vídeo" i "Ràdio" (FViR), amb les seves possibilitats que podem observar mentalment:  Foto (F), Vídeo mut (Vo) i Vídeo sonor (Vs) i Ràdio  i les seves tres funcions mentals clau: 

1.- La imitació auditiva  o la lectura immediata. A partir de l'estímul neurosensorial la nostra resposta és immediata i espontània. (FVR) x (i), afegim (i)

2.- La reproducció en el temps. A partir de l'estímul i de la tasca anterior. (FVR) x (r), afegim (r) 

3.- La creació de la pròpia imaginació. Aportacions personals que poden inspirar a altres que els costa. (FVR) x (c). afegim (c)

4.- La capacitat recurrent disponible o la disponibilitat és actitudinal en tots els efectes del neuroplacebo (CRD). C@LCs acròstic de Conversa, audició, Lectura cooperacional sensoneuronal. Amb format presencial o telemàtica (@).  

El model Neuro-Re-Aprendre (NRA) dins de la marca COOPPEL es fonamenta amb la Teoria de Intel·ligència del PASS (DNCAS), de la Imaginació de Kieran Egan i de la Programació Neurolingüística (PNL) amb l'ajuda de l' Anàlisi Transaccional i les aportacions sobre els dilemes de Hohlberg, el dol d'Elisabet Kubler Ross i altres autories. Descobrir els agents o factors mentals, poder-los planificar i comprovar que ensenyar com ho fas a altres, fa que l'aprenentatge sigui més competent i sigui més solidari.  Tesi Cooppel per la Pau 2030.

Una tesi general Cooppel per la Pau de set tesis i postulats que vol aportar el com construir la pau en la ment de les persones. (Lema de la UNESCO)

https://agendaanims.blogspot.com/2024/04/229-cimal-teoric-en-la-presentacio-del.html

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

52.- Constituit l'equip de coordinació del curs 2023-24 de C@M.ins Institut Cooppel Antoni de Martí i Franquès.-

79.- Convocatòria de concurs Literari de Poesia i Narrativa FALSET.-

60.- Conferència col·loqui per a pares i mares sobre el programa Cooppel.-