71.- Aprenentatge Servei en Pedagogia cursos 2021-23, Estada a Empresa des de 2011 i Pràcticum Universitari de Pedagogia i Psicologia des de 2011
Disponibles des de 2007 a projectes d' APS, EE i Pràcticum.-
Aprendre a Neuroaprendre (ANa), Disseny Universal dels Aprenentatges (DUA), Objectius de Desenvolupament Sostenible ODS 2030 i la Intel·ligència Artificial (IA)
1.- Història.-
Des de l'any 2007 col·laborem amb la URV com a visitants externs, a més amb la UOC i la UNIR en pràctiques de pedagogia i de psicologia.
En el programa de suport Cooppel a les families i als seus fills i filles del nostre institut "C@M ins" hem dut a terme tres projectes d'Aprenentatge Servei en Pedagogia, Enginyeria informàtica i Dret en els respectius TRFG entre els dos cursos 2021-23, i Estada a Empresa (EE) des de l'any 2011 i Pràcticum Universitari de Pedagogia i Psicologia al centre des de l'any 2011.
2.- Estada a Empresa.-
Estada Empresa (EE) es tracta de portar a terme el projecte de Biblioteca assistida Cooppel, 100 hores entre octubre i maig, i els criteris d'avaluació són:
4.- En el cas de Pràcticum de Pedagogia.-
En el cas de Pràcticum de Pedagogia es té en compte les seves aspiracions, els seus interessos i les seves necessitats.
El pla de treball queda clar amb un horari que ha de sumar 300 hores.
Repartit entre l'horari del programa Cooppel i l'horari de matí.
En un principi es fa una practica destinada en conèixer les necessitats educatives de l'entorn i del mercat laboral, com dels projectes existents.
Tot seguit en el programa Cooppel són quatre tardes de 5 a 7, més els tallers a l'hora de tutoria de l'ESO que es pactin amb les respectives tutories. En la resta de l'horari laboral està la SIEI i les tasques docents en horari lectiu.
De tant en tant hi ha coordinació amb les tutories i si fos necessari amb el Departament d'Orientació i/o personal docent de els matèries concretes.
4.1.- Tasques centrades en el programa Cooppel:
L'objectiu és ajudar a les famílies i els seus fills i filles escolaritzats a l'ESO per a tenir més autonomia en el seguiment empoderat de l'alumnat, per a ser capaç de tenir autonomia i iniciativa tots els dies de la setmana a casa o en la seva llar.
a.- Autonomia en les tasques extraescolars.-
Aprendre a treballar sol i saber demanar ajuda. Saber exposar la seva planificació i argumentar la tasca que ha dut a terme de forma clara i concreta (oratòria)
Aprendre a aprendre des de la perspectiva neurosensorial, inspirats en la PNL, en la Teoria Psicològica del PASS i altres principis científics psicopedagògics (tallers de neuroaprenentatge)
b.- Autonomia en la família en la llar.
Entrevistes, reunions i tallers amb els pares i les mares de forma presencial o telemàtica
c.- Autonomia de les visites en família de museus, ús de biblioteques, visites d'espais naturals, urbans i rurals, com sales d'exposicions, etc.
Es duran a terme visites en família del museu del Port o de la sala temporal de CaixaForum.
Es poden fer consultes les 24 hores escrivint al what's número 619 79 39 69. Responem el més aviat possible.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada