53.- ELS CINC EFECTES .- La construcció del programa Cooppel "C@M.ins" del nostre institut en marxa Curs 2023-24.-
EN CONSTRUCCIÓ
Pla Causa Cooppel per la Pau.
Tesi: Tàctiques per al foment de l'autonomia de l'alumnat i de les seves famílies d'enfocament sistèmic relacional i senso-neuronal interventor en l'aprendre a aprendre sempre
"C@M ins 2024" és com un TDR de BAT, té un marc teòric i conceptual, amb aportacions pedagògiques creatives i una part pràctica d'intervenció i recollida de dades i la seva anàlisi en la investigació-acció i la pràctica reflexiva de millora permanent en aprendre a aprendre en tot moment. On tots els participants (alumnat, famílies, estudiants de BAT, professorat) col·laboren amb creativitat i cooperació per al creixement personal i col·lectiu.
Mòbils principals:
Projecte APLICA (IEC-SCP, Dep. EDU Gen Cat) (1), Tesi de la Causa Cooppel per la Pau Oferta i disponible (2), projecte d'estada a empresa al programa Cooppel (3), mentoria a persones (4), pràctiques universitàries,(5), projectes d'aprenentatge servei ESO i Universitat (TFG) (6) etc. Participació activa amb un taller permanent obert a Catalunya, Espanya i Hispanoamèrica en el moviment i les jornades DIM EDU (7) i atenció telemàtica oberta a arreu (8).
+ info DIM EDU Global a sota:
La construcció del programa Cooppel "C@M.ins" del nostre institut està en marxa Curs 2023-24.-
1.- Postulat de la investigació psicopedagògica i educativa.
Cinc efectes clau amb la garantia d'eficàcia del programa Cooppel, que no deixa a ningú indiferent: dilema, reunió, estada, implicació Cooppel i formar part de Club.
1.- Efecte del dilema.-
El fet de proposar el dilema de participació en el programa Cooppel per part de les tutories i el professorat a l'alumnat i a les seves famílies independentment si presenta talent, baix reniment acadèmic o presenta necessitats educatives puntuals, té efecte positiu, motiva assistir o bé replantejar l'organització extraescolar per part dels pares. (1r efecte). Com més famílies sapiguen de l'existència millor.
2.- Efecte de la reunió col·lectiva de les famílies: pares i mares amb els seus fills i filles.-
El segon és l'efecte es que organitzem durant el curs dues reunions obertes ( octubre, gener) a les famílies per a informar, orientar i assessorar que suposa que prenguin decisions en família amb o sense venir a l'aula Cooppel i el tercer efecte pels qui volen venir es segueix un protocol que en el 100% queden satisfets.
Per tant oferir el programa Cooppel és positiu independent si es participa o no en l'espai de l'aula 120.
3.- Efecte motivador de participar.-
En l'espai Cooppel de les tardes. Per tot l'alumnat es tracta de determinar un temps per a dur les tasques escolar per casa i d'estudi, que precisi concretar un horari que el motiva i no deixa per altres moments els dur-los a terme independentment de les seves capacitats.
4.- Efecte de la identitat, pertinença i participació en els Clubs Cooppel
Efecte de participar com a tasques escolars i d'estudi i obrir iniciatives comunicatives, creatives i cooperatives en la fase del nivell 4t del Cooppel.
El mateix espai és un laboratori creatiu amb propostes d'activitats extraescolars en família com les visites Cooppel a museus, espais urbans, rurals i sales d'exposicions temporals de Tarragona ciutat i del Priorat.
5.- Efecte a llarg termini de més d'un curs .-
Es tracta dels resultats del seguiment i acompanyament de casos que duren uns dos anys.
2.- Com venen les demandes i es sap de la nostra existència:
- Les tutories i el professorat pot informar, orientar i derivar.
- Per les reunions i tallers oberts a les famílies proposades per nosaltres via equip directiu.
- Pel boca orella de les famílies i l'alumnat entre ells que hi participa.
- Pels tallers presencials a l'hora de tutoria a 1r ESO via coordinació pedagògica i de nivell 1r ESO..
- Per les persones , entitats i entitats cooperants pel seu interès social (COOPERIS).
- Per la informació a l'entorn educatiu de la ciutat i altres mitjans de comunicació i xarxes socials.
3.- Com procedir per a matricular-se al programa:
Primer escriure a info@cooppel.org o al what's 619 79 39 69
Segon concertar una entrevista amb la família: pare i/o mare i/o fill o filla per valorar l'autonomia d'agenda que tenen i si cal hem de treballar aquest aspecte de forma conjunta fins que l'alumnat en qüestió tingui l'autonomia suficient per a venir a dur les tasques de suport sol, sense el pare o la mare.
Tercer emplenar el full de matriculació (FM) que consta de contactes dels pares, dels fills i de la tutoria docent si es possible. Així les tasques de compromís mutu que suposa participar en el Club d'Aprendre a Aprendre del programa Cooppel.
Cal assistir els dies que s'ha compromès i l'alumnat i els pares estaran en un grup what's de la Comunitat Cooppel i en el grup del dia de la setmana perquè es pugui posar de forma diària el FI digital i les incidències singulars en grup o a nivell particular.
Full de Matriculació (FM) a sota:
4.- Notícies del present curs:
El passat dia 28 de setembre es va constituir l'equip Cooppel.
El dimecres dia 04 d'octubre iniciàrem les sessions amb una primera reunió de famílies del curs passat, cinc, i una de nova.
ACTUALITAT VARIABLE: Ja portem a terme l'horari d'atenció des del dia 5 d'octubre , ja hi han de moment set persones d'alumnat inscrits i distribuïts entre els quatre dies de la setmana de dilluns a dijous lectius de 17 a 19 hores.
5.- Mòbil central: L'autonomia, l'autogestió i l'empoderament a l'alumnat i a les seves famílies.
Motivar a crear criteris amb rúbriques a totes les persones implicades: alumnes ESO, BAT, pares i mares ESO, tutories, etc. sobre les competències transversals i pròpies de les matèries així com dels propis processos cognitius i actitudinals de la xarxa i en comunitat. Així com les relacions entre pares, mares i fills i filles a la llar o en temps extraescolar.
Els 6 vectors transversals presents en l’educació i en la societat són:
- Competència en el record. Enfocament competencial: tipus d’aprenentatge profund i funcional i que perdura al llarg del temps.
- Competència relacional. La qualitat de l’educació lingüística: donar les eines i recursos necessaris per comprendre la realitat, expressar, raonar i relacionar-se.
- Competència de trobar l'accessibilitat personalitzada. La universalitat del currículum: fa possible l’accessibilitat de totes les persones a l’educació amb igualtat d’oportunitats.
- Competència de creences i tracte equitatiu i d'igualtat. La incorporació de la coeducació: afavoreix el desenvolupament de les persones al marge d’estereotips i rols en funció del sexe, l’orientació sexual, la identitat o l’expressió de gènere.
- Benestar emocional: inclou l’experiència subjectiva de sentir-se bé com també l’experiència personal de satisfacció amb si mateix.
- Competència cooperativa transversal justa i raonable. Promoció d’una ciutadania democràtica, crítica i compromesa amb consciència global: és necessari per desmuntar prejudicis.
6.- Mapa de tasques a dur a terme:
- Ús del Full FI (Full d'Incidències):
Ara estem aprenent a usar el Full d'Incidències (FI) d'autocontrol i d'automotivació compartida que cada dia s'emplena pels mateixos assistents, amb nom i cognom, nivell, grup, hores d'entrada i de sortida, especificant l'àrea o matèria que es pensa treballar i al final com ha anat. També es posen les notes o anècdotes. La finalitat també és una anàlisi de dades sobre puntualitat, nivells i grups que participen, àrees o matèries que treballen, etc.
1.- Les dades que cadascú escriu del FI són:(1) nombre d'assistència,
(2) nivells i grups,
(3) matèries que manifesta té més dificultat i (4) matèries que treballa a l'espai Cooppel. Justificació de les absències:
- PRIO, activitat prioritària
- SALUT
7.- El mòbil educatiu central té 7 aspectes a dur a terme les tasques per competències transversals.
EMPLENAR EL FI (1)
La setmana propera insistirem amb el funcionament del FI i anirem inscrivint a les noves famílies.
- Anècdotes ANEC
- Evidències EVID
- Indicadors nous INDN
- Observacions OBSE
- Ús de recursos o tècniques URoT
- Valoració de la tasca a casa: VTCa
- Evolució autònoma en les tasques a casa EAuT
- Hàbits d'Estudi i Comportament en Temps d'Oci Recreatiu personal i en família o entre famílies (HECTOR).
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada