53.- ELS CINC EFECTES .- La construcció del programa Cooppel "C@M.ins" del nostre institut en marxa Curs 2023-24.-

 EN CONSTRUCCIÓ



Pla Causa Cooppel per la Pau.

Tesi: Tàctiques per al foment de l'autonomia de l'alumnat i de les seves famílies d'enfocament sistèmic relacional i senso-neuronal interventor en l'aprendre a aprendre sempre

"C@M ins 2024" és com un TDR de BAT, té un marc teòric i conceptual, amb aportacions pedagògiques creatives i una part pràctica d'intervenció i recollida de dades i la seva anàlisi en la investigació-acció i la pràctica reflexiva de millora permanent en aprendre a aprendre en tot moment. On tots els participants (alumnat, famílies, estudiants de BAT, professorat) col·laboren amb creativitat i cooperació per al creixement personal i col·lectiu.

Mòbils principals: 

Projecte APLICA (IEC-SCP, Dep. EDU Gen Cat) (1), Tesi de la Causa Cooppel per la Pau Oferta i disponible (2), projecte d'estada a empresa al  programa Cooppel (3), mentoria a persones (4), pràctiques universitàries,(5), projectes d'aprenentatge servei ESO i Universitat (TFG) (6) etc. Participació activa amb un taller permanent obert a Catalunya, Espanya i Hispanoamèrica en el moviment i les jornades DIM EDU (7) i atenció telemàtica oberta a arreu (8).

+ info DIM EDU Global a sota:

https://dimglobal.ning.com/

La construcció del programa Cooppel "C@M.ins" del nostre institut està en marxa Curs 2023-24.-

1.- Postulat de la investigació psicopedagògica i educativa. 

Cinc efectes clau amb la garantia d'eficàcia del programa Cooppel, que no deixa a ningú indiferent: dilema, reunió, estada, implicació Cooppel i formar part de Club.

1.- Efecte del dilema.- 

El fet de proposar el dilema de participació en el programa Cooppel per part de les tutories i el professorat a l'alumnat i a les seves famílies independentment si presenta talent, baix reniment acadèmic o presenta necessitats educatives puntuals, té efecte positiu, motiva assistir o bé replantejar l'organització extraescolar per part dels pares. (1r efecte). Com més famílies sapiguen de l'existència millor.

2.- Efecte de la reunió col·lectiva de les famílies: pares i mares amb els seus fills i filles.-

El segon és l'efecte es que organitzem durant el curs dues reunions obertes ( octubre, gener) a les famílies per a informar, orientar i assessorar que suposa que prenguin decisions en família amb o sense venir a l'aula Cooppel i el tercer efecte pels qui volen venir es segueix un protocol que en el 100% queden satisfets. 

Per tant oferir el programa Cooppel és positiu independent si es participa o no en l'espai de l'aula 120.

3.- Efecte motivador de participar.-

En l'espai Cooppel de les tardes. Per tot l'alumnat es tracta de determinar un temps per a dur les tasques escolar per casa i d'estudi, que precisi concretar un horari que el motiva i no deixa per altres moments els dur-los a terme independentment de les seves capacitats. 

4.- Efecte de la identitat, pertinença i participació en els Clubs Cooppel

Efecte de participar com a tasques escolars i d'estudi i obrir iniciatives comunicatives, creatives i cooperatives en la fase del nivell 4t del Cooppel. 

El mateix espai és un laboratori creatiu amb propostes d'activitats extraescolars en família com les visites Cooppel a museus, espais urbans, rurals i sales d'exposicions temporals de Tarragona ciutat i del Priorat.

5.- Efecte a llarg termini de més d'un curs .-

Es tracta dels resultats del seguiment i acompanyament de casos que duren uns dos anys.

2.- Com venen les demandes i es sap de la nostra existència:

- Les tutories i el professorat pot informar, orientar i derivar.

- Per les reunions i tallers oberts a les famílies proposades per nosaltres via equip directiu.

- Pel boca orella de les famílies i l'alumnat entre ells que hi participa.

- Pels tallers presencials a l'hora de tutoria a 1r ESO via coordinació pedagògica i de nivell 1r ESO..

- Per les persones , entitats i entitats cooperants pel seu interès social (COOPERIS).

- Per la informació a l'entorn educatiu de la ciutat i altres mitjans de comunicació i xarxes socials.

3.- Com procedir per a matricular-se al programa:

Primer escriure a info@cooppel.org o al what's 619 79 39 69

Segon concertar una entrevista amb la família: pare i/o mare i/o  fill o filla per valorar l'autonomia d'agenda que tenen i si cal hem de treballar aquest aspecte de forma conjunta fins que l'alumnat en qüestió tingui l'autonomia suficient per a venir a dur les tasques de suport sol, sense el pare o la mare.

Tercer emplenar el full de matriculació (FM) que consta de contactes dels pares, dels fills i de la tutoria docent si es possible. Així les tasques de compromís mutu que suposa participar en el Club d'Aprendre a Aprendre del programa Cooppel.

Cal assistir els dies que s'ha compromès i l'alumnat i els pares estaran en un grup what's de la Comunitat Cooppel i en el grup del dia de la setmana perquè es pugui posar de forma diària el FI digital i les incidències singulars en grup o a nivell particular.

Full de Matriculació (FM) a sota:



4.- Notícies del present curs:

El passat dia 28 de setembre es va constituir l'equip Cooppel.

https://cooppelcaminsmartiifranques.blogspot.com/2023/09/52-constituit-lequip-de-coordinacio-del.html

El dimecres dia 04 d'octubre iniciàrem les sessions amb una primera reunió de famílies del curs passat, cinc, i una de nova.

ACTUALITAT VARIABLE: Ja portem a terme l'horari d'atenció des del dia 5 d'octubre , ja hi han de moment set persones d'alumnat inscrits i distribuïts entre els quatre dies de la setmana de dilluns a dijous lectius de 17 a 19 hores.

5.- Mòbil central: L'autonomia, l'autogestió i l'empoderament a l'alumnat i a les seves famílies.

Motivar a crear criteris amb rúbriques a totes les persones implicades: alumnes ESO, BAT, pares i mares ESO, tutories, etc. sobre les competències transversals i pròpies de les matèries així com dels propis processos cognitius i actitudinals de la xarxa i en comunitat. Així com les relacions entre pares, mares i fills i filles a la llar o en temps extraescolar.

Els 6 vectors transversals presents en l’educació i en la societat són: 

 

  1. Competència en el record. Enfocament competencial: tipus d’aprenentatge profund i funcional i que perdura al llarg del temps. 
  2. Competència relacional. La qualitat de l’educació lingüística: donar les eines i recursos necessaris per comprendre la realitat, expressar, raonar i relacionar-se.
  3. Competència de trobar l'accessibilitat personalitzada. La universalitat del currículum: fa possible l’accessibilitat de totes les persones a l’educació amb igualtat d’oportunitats. 
  4. Competència de creences i tracte equitatiu i d'igualtat. La incorporació de la coeducació: afavoreix el desenvolupament de les persones al marge d’estereotips i rols en funció del sexe, l’orientació sexual, la identitat o l’expressió de gènere. 
  5. Benestar emocional: inclou l’experiència subjectiva de sentir-se bé com també l’experiència personal de satisfacció amb si mateix.
  6. Competència cooperativa transversal justa i raonable. Promoció d’una ciutadania democràtica, crítica i compromesa amb consciència global: és necessari per desmuntar prejudicis. 


6.- Mapa de tasques a dur a terme:

- Ús del Full FI  (Full d'Incidències): 

Ara estem aprenent a usar el Full d'Incidències (FI) d'autocontrol i d'automotivació compartida  que cada dia s'emplena pels mateixos assistents, amb nom i cognom, nivell, grup, hores d'entrada i de sortida, especificant l'àrea o matèria que es pensa treballar i al final com ha anat. També es posen les notes o anècdotes. La finalitat també és una anàlisi de dades sobre puntualitat, nivells i grups que participen, àrees o matèries que treballen, etc. 

1.- Les dades que cadascú escriu del FI són:(1) nombre d'assistència, 

(2) nivells i grups, 

(3) matèries que manifesta té més dificultat i (4) matèries que treballa a l'espai Cooppel. Justificació de les absències:

- PRIO, activitat prioritària

- SALUT 

7.- El mòbil educatiu central té 7 aspectes a dur a terme les tasques per competències transversals.

EMPLENAR EL FI (1)

La setmana propera insistirem amb el funcionament del FI i anirem inscrivint a les noves famílies.

Som un equip

2.- Com conversar per a concretat les intencions i com ha assolit la sessió?
Salutació, que penses treballar avui?
Les matèries que treballa es poden escriure amb sigles: les primeres tres lletres o les que s'usen a nivell oficial.  I s'anota al FI
Planifica els exàmens i les proves amb antelació?  
PLANIFICACIÓ DE PROVES  RECORD I CRÍTICA DE LES RESPOSTES (2)
Realitza la prova o la comprovació de les tasques que realitza?   
COMPROVACIÓ DE LES TASQUES (3)
Explica al final com ha anat la sessió d'avui? VALORACIÓ DEL DIA(4)
Porta al dia en general les tasques escolars per casa? 
AL DIA (5)
3.- Com concreta una qüestió, un problema o conflicte per a rebre ajuda i com la desenvolupa?  
CONSULTA DE TASCA(6)
4.- Identificar casos i anècdotes pel seu valor semàntic, creences, etc. 
ALTRES INCIDÈNCIES (7)

- Anècdotes ANEC

- Evidències  EVID

- Indicadors nous    INDN

- Observacions   OBSE

- Ús de recursos o tècniques  URoT

- Valoració de la tasca a casa:  VTCa

- Evolució autònoma en les tasques a casa EAuT

- Hàbits d'Estudi i Comportament en Temps d'Oci Recreatiu personal i en família o entre famílies (HECTOR).







Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

52.- Constituit l'equip de coordinació del curs 2023-24 de C@M.ins Institut Cooppel Antoni de Martí i Franquès.-

79.- Convocatòria de concurs Literari de Poesia i Narrativa FALSET.-

60.- Conferència col·loqui per a pares i mares sobre el programa Cooppel.-