26.- Valors i normes Cooppel. Noves orientacions en la gestió de l'espai Cooppel al nostre institut.-

 Valors prioritaris  i les necessàries normes Cooppel. 

Noves orientacions en la gestió de l'espai Cooppel al nostre institut.-  25 de març de 2022

Mòbil del projecte Cooppel i del programa educatiu C@M.ins:

Camins oberts Cooppel de l'institut Antoni de Martí i Franques per a families amb menors d'edat escolaritzats a l'ESO i amb possibilitat de germans/es  a altres etapes d'escolarització.

1.- Justificació. 

Estem progressant de cara a l'informe a la UNESCO de què necessiten les famílies per afrontar l'èxit escolar que és també éxit familiar. 

- Construir la pau en la Ment de les Persones UNESCO

- Disseny Universal dels Aprenentatges 

- Aprendre a aprendre sempre (UNESCO Institut)

- Els ODS 2030  Nacions Unides

2.- El nostre mòbil cal que quedi clar.-

Objectiu.- 

És entrenar a la ment de tots els participants i ajudar als pares i a les mares a respondre satisfactoriament en el repte de l'èxit escolar i en l'aprendre a aprendre sempre.

Finalitat principal.- 

És un espai per al treball personal i per a fer consultes a les de BAT

A més el professorat pot proposar tasques Cooppel. 

Es tracta de motivar tasques de pràctica d'entrenament lúdic dins dels temps Cooppel del nostre institut amb microtallers i exercicis puntuals entre 10 a 22 minuts dins del temps d'estada de dilluns a dijous de 5 a 7 de la tarda. Les tasques són: Concentració en el silenci mental, Com neuro-aprenem i neuro-recordem? Fabriquem materials d'autojocs Cooppel: targetes. Com entendre millor?. Etc.

En perspectiva d'aprendre a aprendre sempre.- 

A més del suport a les persones en les tasques escolars i l'estudi en temps extraescolar per aplicar-lo i generalitzar-lo en els set dies de la setmana en família

Les sessions Cooppel són per empoderar sistèmicament a tota la família en aquest repte.

Som un Club de Pràctiques d'Entrenament Ludicomental Cooperatiu (Club Cooppel).

No és un esplai, ni un repàs, ni una acadèmia, ni un lloc de trobada per a fer sols treballs en equip, ni una guarderia o aparcament de menors d'edat. 

És un club de preparació mental comunicativa i creativa i entrenament neurocientífic per a millorar l'aprendre a aprendre sempre i en cooperació dins de la família en la millora de les seves relacions interpersonals.

No complir els requesits d'actituds i de comportament pot ser declinable la seva participació presencial i oferir opcionalment sols la telemàtica.

Es poden fer consultes tots els dies per what's. 61979 39 69

3.- Portem més de deu anys d'experiència.- 

Portem més de deu anys del projecte Cooppel de trajectòria d'investigació acció d'estratègies de suport a les famílies amb menors d'edat.

4.- El valor del profit de l'espai i la necessitat d'indicar les normes i condicions que en donen garantia del bon profit: 

1.- Abans de tot.- 

Abans d'iniciar el programa Cooppel cal una entrevista amb el pare i/o mare de l'alumne, millor els dos. El pare/mare cal que estigui present dins de l'aula Cooppel fins que es tingui l'autonomia suficient per a venir sol el fill/a i saber com vetllar per les tasques escolars a casa.

2.- Cal portar els recursos necessaris.-

Portar l'agenda i els recursos necessaris per a dur a terme l'activitat que el fill i filla planifica. Les tasques han d'estar coordinades entre les tasques de l'horari escolar amb les de l'extraescolar 

3.- Horari.-

Puntualitat a l'entrar i al sortir. Es pot sortir més aviat o entrar més tard sempre que sigui excepcional, amb permís del pare o mare que es justificarà pel what's mòbil.

Abans de començar s'ha d'anotar i explicar en què es pensa treballar avui concretant la diana i el blanc del coneixement i al finalitzar explicar el que s'ha fet. Fent fotografies digitals i gravant les veus per a tenir constància els pares/mares. Així també la referent de BAT penxara el full d'autocontrol d'assistència al grup what's del dia de la setmana corresponent.  

          4.- Ús de l'espai.- 

Es porten a terme les tasques escolars i l'estudi en temps extraescolar, per a fomentar l'autonomia. Les tasques són individuals. Amb ambient de biblioteca assistida.

5.- Altres permisos.- 

Permisos per anar a la biblioteca del centre. Fetes les tasques escolars i les tasques d'entrenament i de fabricació de materials d'autojocs com les targetes Cooppel.

Es pot demanar permís per anar a la biblioteca a fer consultes, anotant-se al darrera del full d'autocontrol d'incidències en l'hora d'anada com de la tornada.


6.- Mirada a favor dels Drets Humans

Es tracta de mirar l'aprenentatge com tot l'aprenentatge educatiu del segle XXI, en aprendre a aprendre sempre.

El no compliment de les condicions de garantia de l'èxit pot suposar limitar l'assistència a l'espai Cooppel, proposant una atenció suplementària telemàtica per a facilitar la igualtat d'oportunitats.

 

 


26-03-2022

Amb Òscar Cadiach, alpinista català
El Cooppel és com un esport, una escalada, on l'objecte d'entrenament és la pròpia ment en aprendre a aprendre sempre.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

52.- Constituit l'equip de coordinació del curs 2023-24 de C@M.ins Institut Cooppel Antoni de Martí i Franquès.-

79.- Convocatòria de concurs Literari de Poesia i Narrativa FALSET.-

60.- Conferència col·loqui per a pares i mares sobre el programa Cooppel.-