23.- Entrevista de l'estudiant de pedagogia i autora del TRFG sobre el Cooppel al creador del Cooppel.-

 Na Nàdia, serà pedagoga ben aviat  entrevista al Sr. jm. Ferran, professor emèrit i honorari investigador del Cooppel de l'institut Martí i Franquès. 

Entrevista al creador del joc COOPPEL

Les preguntes:

1. Ens podries explicar breument la seva trajectòria professional?

2. Què et va a motivar per crear aquest projecte, a partir de quines necessitats?

3. Ens podries explicar breument com ha sigut el procés de creació del joc i com funciona el COOPPEL?

4. En quines teories de l’aprenentatge es basa aquest joc?

5. Quins consideres que són els beneficis que obtenen els adolescents i les seves famílies en participar-hi?

6. Creus que en un futur podria considerar-se una nova metodologia per potenciar l’aprenentatge i la implicació familiar?

7. Com dones a conèixer el COOPPEL? A on? A través de quins mitjans?

8. Has pogut aplicar-lo en altres llocs fora de Tarragona? Quins resultats has obtingut?

9. Quant de temps ho portes fen…

Les respostes.-

1.- Un anys de mestre alfabetitzador en el Servei Militar, 22 anys de mestre, 8 d'assessor psicopedagògic EAP, sis de professor d'institut i ara investigador honorari des de 2017

 2.- Les necessitats educatives de l'alumnat i la necessitat de ser competent com a docent, primer mestre d'escola, després mestre d'educació especial .... i així vaig aprovar quatre oposicions: professor EGB matemàtiques i ciències naturals 1981, mestre d'audició i llenguatge 1993, professor de psicologia i de pedagogia 1998 i mestre d'educació infantil 1999.

 3.- En 1976 vaig posar en marxa el projecte de revista clandestina al meu poble AIXÒ...ALEIXARENC, una revista inspirada en la comunicació de Freinet i en els principis de Paulo Freire, Durà de 1977 a 1979, 15 número. En 1980 vaig crear el programa experimental d'alfabetització ALBAIN que em va servir per aprovar la matèria de pedagogia experimental, acabat professorat EGB, en 1979, en 1981 vaig anar al servei militar i em vaig enrolar de mestre alfabetització en el CIR Núm. 1 de Madrid, en 1985 vaig crear el primer joc didàctic fungible, àgil i lleuger, ESCACS DIGITAL i el vaig presentar a la "Muestra Nacional de Experiencias en el Aula a Zaragoza". En 1985 el PTE el programa de taquitoscòia estimuladora ICE-UB, a partir d'ara estic de formador de formadors a  la UB, UPC i finalment a la URV. En 1990 publico el Mètode DAI de seguiment dels progressos de l'alumnat i en 1996 jocs APCIISE, la distància entre la informació i les decisions personals i de grup els dos publicats pel Butlletí de la Societat Catalana de Pedagogia filial de l'Institut d'Estudis Catalans i així fins avui.

Més info   http://www.territoriscreatius.cat/usuarios/detall/162/josep-maria-ferran-i-torrent/

4.- Els principis científics del Cooppel que aglutina tot el plantejament es centra en la Neurociència, en L. Kohlberg, Kubler Ross, Intel·ligència del PASS, Inteligències Múltiples, Intel.ligència Emocional, Anàlisi Transaccional (impulsos, guins i jocs psicològics), Pràctica Reflexiva, Imaginació de Kieran Egan, Tècniques de la PNL i la pràctica d'entrenament de l'argumentació de les narratives personals i col·lectives.

Més info: 

https://cooppelcaminsmartiifranques.blogspot.com/

https://indexjmferrangmail.blogspot.com/

 https://dinament.blogspot.com/

5.- Una experiència sistèmica i de creixement relacional. La pandèmia ens ha frenat el pla Cooppel per la Pau i la legislació a fomentat un canvi de xip per a certes famílies al afirmar que no es repetirà curs ni que es suspengui

 6.- De moment és la única iniciativa gratuïta, sistèmica, que té per missió ajudar a les persones i a les seves famílies, més econòmica i pràctica que està al mercat

7.- Per via telemàtica degut a la pandèmia, a les aules de tutoria d'ESO, a les escoles i profes d'institut, a la Universitat i a la XarxaCooppel de 24 associacions on estic dins de la Junta Directiva

Participo en trobades, simposis, mostres i congressos

I en la Xaxa DiM EDU d'España i hispanoamerica

 https://ponentcooppel.blogspot.com/

 8.- En el 2017 a Andorra i en el 2018 al Priorat. Els resultats estan congelats degut a la pandèmia

Tinc contactes de persones i famílies, però costa poder explicar COOPPEL EXISTEIX

 9.- Enguany farà deu anys que poc a poc anem evolucionant, en el 2007 vaig posar en marxa al Centre Cívic de Torreforta una escola de pares i mares que durà fins 2011 que ho vaig traslladar al Martí i Franquès en el 2012

10.- Primer vaig en el 2013 iniciat el projecte en el 2011-12, presentar-me candidat al Consell Escolar de centre i vaig estar fins el 2017, des d'allí podia influir a l'AMPA i al sector famílies i estudiants, a més del professorat. Vaig començar a l'hora de tutoria i a activitats extraescolars a la tarda com a voluntariat social, en el curs 2012-13 combinavem l'institut i l'Ateneu de Tarragona

En aquest anys he recollit evidències en l'expressió del Consell Escolar, Claustre de professorat, totes les famílies, alumnat, inspecció educativa, entorn educatiu de Tarragona, ... de moment ningú ha dit res en contra, tot són alabances i gràcies, les persones diuen que no tenen temps, que tenen altres activitats, la pandèmia un greu problema.

El Cooppel beneficia el rendiment acadèmic, l'actitud per aprendre en família, la creativitat i les relacions en família i la satisfacció

 A més es treu més profit de els visites en família a museus i espais d'interès cultural.


En Jordi, director de l'institut Antoni de Martí i Franquès amb na Nàdia i Sr. Ferran 


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

52.- Constituit l'equip de coordinació del curs 2023-24 de C@M.ins Institut Cooppel Antoni de Martí i Franquès.-

79.- Convocatòria de concurs Literari de Poesia i Narrativa FALSET.-

60.- Conferència col·loqui per a pares i mares sobre el programa Cooppel.-