02.- BAT.- Primera reunió de coordinació dijous dia 07 d'octubre de 2021.- X curs Cooppel 2021-22 Ins Martí i Franquès

A les 17 hores. Ens trobem a la secretaria.

Temàtica a tractar:

1.- Objectius de l'organització, funcionament i avaluació de la Biblioteca Assistida Cooppel presencial i fer seguiment de la telemàtica per alumnat que pot seguir a distància i que no pot assistir en presencial de forma justificada i amb permís de la coordinació.

2.- Concretar el compromís personal i col·lectiu. 

ANNEX:

Principals dades informatives:

1.- Calendari i horaris:

1.1.-Calendari extraescolar.- Inici de l'atenció és el dimecres dia 13 d'octubre de 2021 i la sessió final serà el dijous dia 12 de maig de 2022.

1.2.- Horari fixe de tots els dies lectius:

Horari d'atenció de dilluns a dijous de 17 a 19 hores.

Horari de l'estudiant en EE de BAT dos dies dels quatre. Cada dia hi ha d'haver dos com a mínim.

1.3.- Sols dos actes molt importants que cal assistir de 19 a 20,30 hores a nivell presencial:

Acte d'inauguració de curs, el dijous dia 16 de desembre de 2021  i acte de la festa final de curs dia 12 de maig de 2022 a les 19 hores a l'Ateneu de Tarragona. En cas que la normativa no ho permetés es faria de forma telemàtica Meet.

2.- Valors, organització i funcionament. Principals tasques i  normes.

2.1.- Valors del Cooppel.-

El valor central és atendre un espai en ambient de biblioteca amb atenció assistida personalitzada a menors d'edat amb reflexió dels aprenentatges i la mirada d'aprendre a aprendre sempre segons el Cooppel.

Els drets i deures de les estudiants en EE d BAT són els mateixos de qualsevol altra matèria del vostre currículum i els de l'ESO els mateixos que tota activitat extraescolar i als mateixos que els escolars en referències a l'assistència, dret de vaga o altres justificacions

  1. Ocasions de a millora intrapersonal. Reflexió sobre el teu propi autocontrol i capacitat d'aprendre a aprendre sola. Seguretat amb tu mateixa
  2. Oportunitats interpersonals. Pràctica reflexiva amb els altres, amb ajuda mútua, aplicant les tècniques Cooppel. Mediació i negociació. El rol d'autoritat. Inclusió i per la igualtat entre les persones.
  3. Abast de l'espai.- Espais de participació i d'oportunitats de millora dels processos de participació, d'estudi, de treball en equip amb volum baix de comunicació. La motivació, la creativitat, la cooperació i les dinàmiques Cooppel.
  4. Formació en el Disseny Universal d'Aprenentatges (UNESCO). Estudi Cooppel i recerca acció personal i d'equip sobre mètodes, tècniques d'estudi i habilitats en estratègies en aprendre a aprendre sempre.
  5. Reconstrucció de la cultura bàsica. Facilita amb les atencions la creació d'ajuda solidària i reflexió sobre les competències bàsiques de l'etapa de l'ESO i entre iguals de BAT..

2.2.- Tasques i normes.-

a.- Tasques diàries més materials: 

  • Anar a buscar la clau i tornar-la a consergeria. Obrir la porta de l'aula i tancar-la, vetllar per les cadires que es trobin sobre la taula quan es marxi i les finestres tancades, així com els ordinadors.
  • Emplenar diàriament el full de l'assistència per cada assistent a puny i lletra: nom i cognoms, el nivell i el grup, matèries que pensa treballar, hora d'arribada i si marxa sols si té permís abans d'hora, hora de partida. Anotar les incidències de puntualitat, d'actitud i/o conducta, valoració si cal amonestació o no etc.  Tota persona que entra a l'aula sigui qui sigui cal anotar-se al full si està per una tasca o en incidències si és una professora o altra persona adulta.

b.- Tasques d'atencions personals: 

  • Finalitat principal:                                                                                          Dur a terme les tasques escolars per casa i jugar al Cooppel amb tècniques d'estudi. Fabricació de xuls "xuletes" de cara a fer materials de jocs Cooppel.   En el cas de no tenir tasques escolars es dedica el temps a la fabricació de materials de jocs per a facilitar el record competencial.
  • Drets de les persones assistents: 
  • Dret a elegir el tema a estudiar i font per a practicar el Cooppel.
  •  Dret a un ambient d'estudi amb el silenci adequat amb facilitats a la concentració i a l'atenció mental.
  • Dret a una taula i una cadira sense distraccions ambientals.
  • Dret a preguntar i fer consultes a la persona de BAT .
  • Dret a estar motivat a fer les seves tasques: per això a l'entrar expressa oralment a part del full d'assistència els seus propòsits i al sortir explica el que ha fet. Pot fer consultes quan les necessiti. 
  • Drets de tots. Vetllar per l'ambient de silenci i de comunicació amb baix volum que no  molesti a la resta. 
  • Dret a fer consultes a la biblioteca o a l'ordinador i mostrar que en treu profit. Si necessita anar a la biblioteca cal que tingui les orientacions i si cal anar acompanyat.
  • Drets bàsics. Es pot anar al wc i deixar-li la clau que ha de tornar-la en quan acabi, a la persona de BAT referent.
  • Dret a les sessions de formació. Durant el curs s'anunciaran i es duran a terme tallers de treball en equip, de motivació i de Cooppel.
  • Dret a fer consultes al grup What's del dia de la setmana i rebre respostes puntuals.
  • Dret limitat a l'atenció telemàtica Meet en els mateixos horaris per raons justificades i amb permís de la coordinació. Les raons justificades poden ser per malaltia, per distància o per altres motius. El personal de BAT en un ordinador o mòbil es tornaran una per sessió a la fi de vetllar per l'assistència i per les consultes en el Meet.

c.- Sobre la coordinació.- 

La coordinació la forma el tutor de l'estada més altres persones professionals col·laboradores: voluntàries com practicants universitaris i el professorat de l'institut 

A nivell privat. Full intern de les de BAT.-  

Llistat de la coordinació amb noms i cognoms, 2n de BAT i grup, especialitat, número de telèfons what's, especialitats que domina, treball de recerca de BAT, etc.

Coordinació en grups What's.- 

A més del grup general de Coordinació i de BAT, hi haurà un grup per cada dia de la setmana amb el personal de BAT i de coordinació, a més tindrem l'alumnat que assisteix presencialment, als 15 minuts es posa al grup la fotocòpia del full d'assistència, en el mateix grup es posen les incidències així com a full, al final el full junt amb les claus es lliura a la consergeria.

3.- Criteris d'avaluació de l'estada a empresa.-

Es fan tres avaluacions de seguiment en el curs:

1ª Desembre    

2ª  Febrer     i 

3ª i darrera en el mes de maig.

Amb les tècniques de l'autoavaluació, coavaluació (BAT-Coordinació- Pares i mares- Alumnat) i avaluació externa ( direcció i equip docent) i actes externs.

https://drive.google.com/file/d/1JRnW_0E37mCiS4IjxJd0RS5xMAhWEkor/view


Cada mes es fa una entrevista personalitzada per a observar els progressos duts a terme.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

75.- Concurs Franquès d'Aprenentatges Solidaris Cooppel 2024-30.-

79.- Convocatòria de concurs Literari de Poesia i Narrativa FALSET.-

93.- Iniciat el curs 2024-25 Cooppel al nostre institut.-