110.- Conversa i tallers en les tutories de l'ESO.- INS Qx 25

 https://cooppelcaminsmartiifranques.blogspot.com/2025/01/108-disponibles-hora-de-la-tutoria.html

CONVERSA TALLER COOPPEL.............

Proposta de sessió a l'hora de tutoria de l'ESO amb finalitat d'investigació sobre neurociència analògica del record i la seva importància en l'èxit dels aprenentatges.-

Esquema:

1.- Presentació.-

2.- Animació a fer la tasca APUNTS.test. A partir d'un foli blanc on es visible el nom i cognom, el nivell i grup del participant i s'explica en què consistirà l'activitat.

3.- Exposició de les tasques de la conversa Taller Cooppel: 

Guió:

A.- Marc

A.- Presentació. Aspiracions. Tarragona IMPULSA. Contacte.

B.- Exposició de la marca Cooppel i de l'esquema o de la fórmula mental del Record:  F3R*R@N

1.- F3R: la nostra ment és com un mòbil amb autoritat

2.- R@N:la nostra ment per a recordar necessita narratives (Kieran Egan)

3.- El sentit meta-narratiu F3R*R@N. (Viktor Frankl)


B.- Pràctica

C.- Tasques del taller conversa:

1.- Silenci, com trenquem el nostre silenci mental.

2.- Descobrim les imatges, les visions i les audicions mentals, els factors FVR de la nostra ment

3.- Recordem ara, com?   FEM  FVR  Com usem els factors mentals com si la nostra ment fos un mòbil amb autoritat.

4.- Com recordarem en el futur? Recordem @prenent Narratives FVR.


D.- Proposta.- 

El pla FEM Cooppel. Fabriquem, juguem i ens divertim.

1.- Identificar Dianes d'Aprenentatge (IDA)

2.- Recerca de Blancs Estels del Record (BER)

3.- Fabricació de peces de jocs i fer jugades.


MARATÓ I CONCENTRACIÓ COOPPEL 25



Valoració dels APUNTS.Tests.-
Es recull el full sobre els apunts i es fa una valoració sobre quatre criteris:
- Funcional que es la còpia de la pissarra, per a consulta i per a l'ajuda a la comprensió. Coincident o insuficient.
- Estructura, si queda clar els punts clau estructurals del relat o narrativa. Pot ser vàlid o no vàlid.
- Contingut, aspectes com paraules i frases que s'afegeixen a la part funcional de còpia, pot ser més complet o més incomplet.
- Forma, afegitó estètica de dibuixos, lletres, fletxes, colors o un sol color, tamany, etc.
Tot seguit és fa un càlcul mental del pes decisori del record (pDR), com a producte de la importància (iR) i de la prioritat (pR). On la fórmula d'entrenament mental F3R*R@N hi ha un valoració sistèmica dels dos factors.

INVITA'NS A FER UNA DEMOSTRACIÓ A L'HORA DE TUTORIA ESO.-

Tenim cinc tests instantanis amb criteris i indicadors ràpids  Cooppel com:       
1- Els Apunts Cooppel.Tests aplicats a a l'ESO,              
2- Oratòria Cooppel.Tests aplicats a ESO, BAT i UNI,    
3- Conversa.Tests aplicats per a totes les edats. 
4- Mediació Cooppel.Tests en la vida de la societat civil,  
5- -CoMENTS Cooppel. Tests aplicable a les xerrades col·loqui obertes al públic amb més de tres persones.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

75.- Concurs Franquès d'Aprenentatges Solidaris Cooppel 2024-30.-

79.- Convocatòria de concurs Literari de Poesia i Narrativa FALSET.-

115.- Visites Cooppel i tallers sobre el Record a les aules.-