108.- 08-01-24 Disponibles a l'hora de la tutoria.-


A vagades la paraula o imagen del record que busquem no la trobem i ho veiem fosc

PODEM AUGMENTAR LA NOSTRA CAPACITAT DE RECORDAR
Tenim un record disponible (Rd) que se'ns queda i podem recórrer quan volem en un temps satisfactori, hi ha un record que tenim en un present però que en el futur no ens funciona, ens manca allò per narrar o la ment es queda en blanc o en negre (Rp) i hi ha allò que podríem recordar i que ho eliminem ja que seleccionem (Re).

La nostra ment prioritza i recorda a partir de la importància que li donem.

Quan estudiem seleccionem el que volem recordar i allò que no.

Es tracta per tant d'aprofitar les nostres formes individuals del record i millorar-les amb l'esquema d'estratègies mentals naturals.

1.- L'esquema el denominem:         F3RRAN
F3R..................................RAN
Present..........................................Imaginació de la situació del futur i nou aprenentatge quan ho resolem en problemes pràctics de la vida

F3R: La nostra ment funciona com un mòbil però té autoritat.-

Factors en el tractament del record per estratègies sensorineuronals quan comprenem i volem recordar. La nostra ment funciona com un mòbil, fa fotos mentals (F), vídeos mentals (V) i ràdio mental o veus interiors (R), que poden ser repeticions, raonaments o imaginacions creatives. Aquí es quan fem targetes de jocs o xuls.

RAN: Els aprenentatges són com aliments de la nostra ment.-

Imaginació de la situació del futur RAN i quan passa en el futur com tornem al record per reaprendre per mitjà de noves narratives creatives.

2.- Exposàrem cinc exemples.-
- Experiència de l'aplicació del telèfon d'emergència 112.
-  L'hiat. Aplicació en català i en castellà
- La prioritat de les operacions matemàtiques quan no hi han parèntesis
- La creativitat ideològica en suport al record
- L'aplicació en les llengües estrangeres

3.- Les aportacions de l'alumnat.- 
L'alumnat en un torn d'aportacions recorre a llegir, subratllar i a fer esquemes, a relatar lo aprés als seus pares o bé  a gravar el relat i tornar a escoltar.

4.- És un sistema mental sistèmic inclosible.-
SOLS CAL QUE INCLOGUEM AMB L'ESQUEMA F3RRAN LES NOSTRES ESTRATÈGIES I APLIQUEM LA DIVERSITAT DE FORMES D'APRENDRE AMB EFICÀCIA ON EL RECORD ÉS LA CLAU.



                                        Ahir dimecres dia 8 de gener  invitats per la tutora de 2nB n'Anna Maria

5.- Hem acordat.- 
Per a la millora varem acordar que recollirien en un full les paraules, les fórmules, els conceptes que costen i que es volen recordar. I què un dia en 30 o 45 minuts les treballaríem per a millorar la comprensió i la conservació del record disponible.


6.- Aclariment.- 
L'esquema d'entrenament F3RRAN va ser exposat dins del programa Cooppel en el II congrés internacional de pedagogia de la SCP-IEC celebrat a Andorra-Seu d'Urgell, en novembre de 2024. Cooppel és la marca del pla i F3RRAN la marca personal com a col·laboradors de Tarragona IMPULSA i les jornades DIM EDU Global.


SÓN RECURSOS A L'HORA DE TUTORIA I APLICABLES AL COOPPEL EXTRAESCOLAR amb la participació de les famílies.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

75.- Concurs Franquès d'Aprenentatges Solidaris Cooppel 2024-30.-

79.- Convocatòria de concurs Literari de Poesia i Narrativa FALSET.-

115.- Visites Cooppel i tallers sobre el Record a les aules.-