108.- 08-01-24 Disponibles a l'hora de la tutoria.-
A vagades la paraula o imagen del record que busquem no la trobem i ho veiem fosc
PODEM AUGMENTAR LA NOSTRA CAPACITAT DE RECORDAR
Tenim un record disponible (Rd) que se'ns queda i podem recórrer quan volem en un temps satisfactori, hi ha un record que tenim en un present però que en el futur no ens funciona, ens manca allò per narrar o la ment es queda en blanc o en negre (Rp) i hi ha allò que podríem recordar i que ho eliminem ja que seleccionem (Re).
La nostra ment prioritza i recorda a partir de la importància que li donem.
Quan estudiem seleccionem el que volem recordar i allò que no.
Es tracta per tant d'aprofitar les nostres formes individuals del record i millorar-les amb l'esquema d'estratègies mentals naturals.
1.- L'esquema el denominem: F3RRAN
F3R..................................RAN
Present..........................................Imaginació de la situació del futur i nou aprenentatge quan ho resolem en problemes pràctics de la vida
F3R: La nostra ment funciona com un mòbil però té autoritat.-
Factors en el tractament del record per estratègies sensorineuronals quan comprenem i volem recordar. La nostra ment funciona com un mòbil, fa fotos mentals (F), vídeos mentals (V) i ràdio mental o veus interiors (R), que poden ser repeticions, raonaments o imaginacions creatives. Aquí es quan fem targetes de jocs o xuls.
RAN: Els aprenentatges són com aliments de la nostra ment.-
Imaginació de la situació del futur RAN i quan passa en el futur com tornem al record per reaprendre per mitjà de noves narratives creatives.
2.- Exposàrem cinc exemples.-
- Experiència de l'aplicació del telèfon d'emergència 112.
- L'hiat. Aplicació en català i en castellà
- La prioritat de les operacions matemàtiques quan no hi han parèntesis
- La creativitat ideològica en suport al record
- L'aplicació en les llengües estrangeres
3.- Les aportacions de l'alumnat.-
L'alumnat en un torn d'aportacions recorre a llegir, subratllar i a fer esquemes, a relatar lo aprés als seus pares o bé a gravar el relat i tornar a escoltar.
4.- És un sistema mental sistèmic inclosible.-
SOLS CAL QUE INCLOGUEM AMB L'ESQUEMA F3RRAN LES NOSTRES ESTRATÈGIES I APLIQUEM LA DIVERSITAT DE FORMES D'APRENDRE AMB EFICÀCIA ON EL RECORD ÉS LA CLAU.
Ahir dimecres dia 8 de gener invitats per la tutora de 2nB n'Anna Maria
5.- Hem acordat.-
Per a la millora varem acordar que recollirien en un full les paraules, les fórmules, els conceptes que costen i que es volen recordar. I què un dia en 30 o 45 minuts les treballaríem per a millorar la comprensió i la conservació del record disponible.
6.- Aclariment.-
L'esquema d'entrenament F3RRAN va ser exposat dins del programa Cooppel en el II congrés internacional de pedagogia de la SCP-IEC celebrat a Andorra-Seu d'Urgell, en novembre de 2024. Cooppel és la marca del pla i F3RRAN la marca personal com a col·laboradors de Tarragona IMPULSA i les jornades DIM EDU Global.
SÓN RECURSOS A L'HORA DE TUTORIA I APLICABLES AL COOPPEL EXTRAESCOLAR amb la participació de les famílies.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada