124.- Noves perspectives Cooppel per al curs 2025-26, a la ciutat de Tarragona.-

 De forma anònima i sense cap protagonisme. La tasca docent és la clau.

L'important és el professorat, la tutoria docent i la implicació de les famílies. Els pares i les mares necessiten que els ajudem i estem disponibles. Tots estem preocupats per l'èxit de tot l'alumnat.

Fem tallers a l'hora de tutoria de l'ESO, disponibles de 1r a 4t.

Preguntarem a les tutories com podem millorar

Som el matrimoni Ferran i Fina, pares i avis, amb trajectòria de més de 45 anys com a professorat EGB, mestres, assessorament psicopedagògic EAP i professorat Especialista d'Orientació Educativa.-

Estem com a professorat jubilat col·laborador amb Educació (Gen Cat) des del 2017 i portem a terme el programa Cooppel a l'institut Martí i Franquès des de 2011.

Participem des de 2015 a les jornades de la RED DIM EDU a nivell de tota "España", on portem a terme un taller Cooppel telemàtic a arreu i fem comunicacions presencials quan les jornades es fan a Tarragona o a Barcelona. Hi participem professorat de tota "España", estudiants universitàries, doctorants i personal docent universitari investigador de França, Itàlia, Portugal i Hispanoamèrica: Cuba, Venezuela, Argentina, Méjico, EUA, Chile, etc. Els reptes de la IA i de les metodologies com les experiències

TOTS BUSQUEM LA INNOVACIÓ I LA MILLORA DEL SISTEMA EDUCATIU AMB LA IMPLICACIÓ DE LES UNIVERSITATS.

Les nostres tasques són:



1.- Disponibles a l'hora de tutoria ESO a dur a terme el taller Cooppel. 


2.- Coordinem i tutoritzem l'estada a empresa de BAT a la Biblioteca assistida Cooppel.

3.-  Estem implicats en l'entorn educatiu social i cultural a l'Ateneu de Tarragona, a la Federació AAVV Segle XXI de Tarragona, a la Federació FCVS i a la FAC. Fem un programa de mensual col·laborador des de 2008 a ràdio Falset PRIOREM PRIORAT obert a arreu del món: directe per antena i per internet i es pot escoltar per l'arxiu en qualsevol moment i en qualsevol lloc.
 
De cara el curs 2025-26 proposem a més  una sèrie de noves atencions de suport a l'alumnat i a les seves famílies, al mateix institut i a l'espai LOGOS en la Part Baixa-Port de Tarragona.
Fins hi tot oberta a estudiants de BAT, practicants pedagogia de la URV i a estudiants de BAT o CFGM nocturns o a distància.


La Biblioteca assistida Cooppel del present curs a l'Institut finalitzarà el dijous dia 22 de maig de 2025.

Anirem informant

Proper curs 2025-26.-
Ofertem a l'institut i a LOGOS:
A.- EXTRAESCOLAR
1r.- Biblioteca assistida Cooppel per estada a empresa BAT.- (BaC)
2n.- Tallers d'Oratòria a estudiants d'ESO i de BAT. Amb la participació dels pares i de les mares.
B.- HORA DE TUTORIA ESO
3r.- HORA DE TUTORIA ESO
Tallers adaptats a l'ESO. Tasts Cooppel del Record. 
- Concentració mental, silenci i consciència de les Ones cerebrals (CO),                    
- Operacions piagetanes en els Processos mentals (OP) 
- Processos Emocional Lògics d'Aprenentatge comprensiu i del record amb algoritmes i narratives (PEL) 
C.- ATENCIONS PUNTUALS I AMB CITA PRÈVIA EN HORARI EXTRAESCOLAR
4t.- Consultoria Cooppel de Dianes d'Aprenentatge en l'estudi, de manera  "Píndola", després d'un examen amb dol i de la "Pastilla", prevenció abans d'un examen o treball. 
5è.- Càpsula Cooppel o tractament Cooppel de competències determinades del currículum de les competències bàsiques. Per exemple la Càpsula de matemàtiques la denominem la TOMMY, en record d'un alumne cooppelista de 2011-14.
D.- SUPORT A NIVELL FAMILIAR I DE L'ENTORN EDUCATIU DE LA CIUTAT EN ACTIVITATS PUNTUALS.-
6è.- Suport als pares i a les mares per a millorar el clima i la motivació a casa. La llar pot tenir un model de relacions com un club Cooppel.
Es tracta de l'observació del comportament i de la consciència de l'aprenentatge autònom, en les oportunitats, d'anàlisi  i d'interpretació de les dades (criteris i indicadors) i rols d'identitat d'estratègies, amb tàctiques i operacions amb iniciatives solidàries d'aprenentatge comunitari.(OASIS)
7è.- Suport a la comunitat (famílies i recursos de l'entorn) per a dur tasques en família com la visita de museus com el museu del Port, biblioteques, arxius, espais naturals, rurals o urbans i sales d'exposicions temporals com CaixaForum. Així com treure profit de les entitats i associacions de l'entorn educatiu. COOPERIS.
Observació i suport motivacional als hàbits d'estudi i al comportament en temps d'oci recreatiu extraescolar o lliure (HÈCTOR).

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

115.- HORA DE TUTORIA.- Visites Cooppel i tallers sobre el Record a les aules.-

75.- Concurs Franquès d'Aprenentatges Solidaris Cooppel 2024-30.-

93.- Iniciat el curs 2024-25 Cooppel al nostre institut.-