95.- Formació en estada al Cooppel per a pares i mares, els seus fills i filles de l'ESO, estada a empresa de BAT a nivell general.
Formació general comunitària de totes les persones que hi formen part segons les seves competències com a família i com a estudiants de BAT i si esqueies practicants universitaris o en situacions d'aprenentatge servei
En estada empresa BAT al programa Cooppel.-
Drets, empresa, didàctica de la vida
i Cooppel
1.- Drets humans, el sentit vital, saber viure o ikigai. Drets
civils. Tipus d’identitat, pertinença i participació ( personal, família,
escala o comunitat veïnal, associacions i voluntariat social, etc).
2.- Empresa. Iniciatives. Valors, acords i normes.CV, com buscar
feina, entrevista de treball. Acollida i acompanyament a l’empresa. Tips
d’empreses i tenir clar que és la iniciativa solidària Cooppel.
Confidencialitat, reserva i discreció. Relacions sanes amb coherència,
autenticitat, lealtat, competència, solidaritat, honestedat i intel·ligència.
3.- Didàctica de la vida. Com ajudar a aprendre ensenyant, oratòria,
retòrica, dialògica – dialèctica, control emocional i dramatització teatral, formes
d’aprendre. Identificar dianes d’aprenentatge, blancs de record, estels de
record disponible, jocs Cooppel d’aprendre a aprendre.
4.- Cooppel. Estada d’empresa. Organització i funcionament del
Cooppel :
- Entrevista
prèvia de la família, matricula, emplenar fitxa personal, Federació i Club Cooppel.
Nivells de nou, jugador/a, observador/a, àrbitre, mestre de Cooppel. Cada
família pot ser un club. La federació és la trobada de clubs familiars
- Criteris d’avaluació de l’estada
- Horari, puntualitat, demanar la clau i foli a consergeria, emplenar el full d’assistència i incidències, cadascú s’apunta ell mateix/a, NO es pot apuntar un per altres, i si hi han incidències. Cadascú anota (nom i cognom, Nivell i Grup, Matèries que treballarà, avaluació de com ha anat. Anotació en el full comú. Als 15-20 minuts es posa el full d'assistència en foto digital al grup What's de la comunitat. Tipus d’incidències. EXCEL de cooppelistes i els seus progressos, dificultats (coordinació pedagògica). Tornar la clau i el full d'assistència-incidències a consergeria al final. L'aula s'ha de deixar igual com s'ha trobat, amb les cadires sobre la taula.
- Distribució de cooppelistes per les taules, permisos de
consultes a biblioteca, altres.
- Competències de base: control d’agenda, portar el
material i recursos per a dur a terme les tasques escolars i l’estudi.
- Construcció de targetes Cooppel a partir de es dianes
d’aprenentatge, blancs de record i estels de record disponible.
- Hi han tres suports: el lingüístic, el matemàtic i el
creatiu cooperatiu. Com es porten a terme cada suport?
- Reunions telemàtiques de seguiment per Meet
- Memòria final de l’estada.
- Suport motivacional al TDR de BAT, treball i defensa
davant del tribunal
- Intel·ligència Artificial. Gestió CHAT GPT openai i
altres
Formació sistèmica inclusiva.-
- Família o club Cooppel
familiar:
- Aprenen els pares i les
mares i els seus fills i filles.
- Control parental. Vetllar
per l’agenda, la col·laboració a casa, tasques comuns en família. Sortides en
família, aplicar l’aprendre a aprendre per a totes les edats i sempre.
- Organització de la llar
que faciliti l’estudi i l’aprendre a aprendre.
- Aficions en família. Per exemple visites Cooppel de Caixa Forum i el museu el Port. Altres.
- Consciència i sensibilitat per la
neuromobilització i el control mental. Adquisició de valors i hàbits.
- Millorar les relacions a
casa.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada