74.- Identificació de la necessitat de suport Cooppel a les estratègies d'aprenentatge Cooppel.-

 Aprendre a aprendre i el model Cooppel a favor del Disseny Universal de l'Aprenentatge (DUA) és un Dret i és de Justícia.

https://transformarelmon-guia.edualter.org/ca

Qui pot donar suport? 

La persona menor d'edat (PME) pot demanar ajuda en el seu entorn proper als pares i a les mares, als seus germans i a les seves germanes, aixi com a la resta de la familia i de contactes.

En l'espai Cooppel del nostre institut, que funciona com una biblioteca assistida, pot  demanar ajuda al personal de la coordinació present a l'aula o al qui aten a les consultes en la xarxa digital ( EE de BAT, PRAC de FCEiP, Personal docent voluntari, etc).

El personal de coordinació pot donar suport a la necessitat: 

Primer als pares i a les mares tota informació, orientació i assessorament per a què des de casa, en les llars i en temps en família puguin donar resposta adequada a la demanda dels seus fills i filles

Segon en l'espai Cooppel fem la identificació de la necessitat de suport Cooppel a les estratègies d'aprenentatge Cooppel i suport corresponent de cara a l'autonomia a aprendre a aprendre dels fills i filles menors d'edat.

https://projectes.xtec.cat/tilc/wp-content/uploads/usu2098/2021/05/PSM_Estrat%C3%A8gies-personals-daprenentatge.pdf

Ho fem de forma cooperativa:

Aprendre tècniques i habilitats com si fos un joc de rols i estratègia cooperativa, creativa i comunicativa en:

1.- Suport motivacional. En la planificació, en l'atenció i en la seva animació en els temps pactats. Conversa i exposició de les intencions com dels resultats.

2.- Consulta de comprensió.

3.- Pregunta en la recerca de resposta o respostes (P==R)

4.- Detectar la Diana d'Aprenentatge (DA) i crear el seu propi Estel (DA+E) que facilita el record comprensiu davant de situacions reals i pràctiques en el futur.

5.- Cooperar en la Situació d'Aprenentatge i trobar la seva Resolució única o diversa com si esqueies plural.

6.- Consulta sobre com recordar ara i en el futur

7.- Consulta de record comprensiu en el futur i la seva actualització, amb entrenament lúdic.

8.- Concurs de preguntes, dianes d'aprenentatge i de situacions d'aprenentatge per a compartir les estratègies de record comprensiu.

9.- Promoure, organitzar i participar en activitats amb ( nombre) de moviments de joc o de targetes i la seva denominació:

Jocs (3), jugades (9), partides (27) i partits (81) Cooppel.

http://www.xtec.cat/~cdorado/cdora1/metaco.htm

https://xtec.gencat.cat/web/.content/alfresco/d/d/workspace/SpacesStore/0083/c76000fd-70db-4bcd-b144-928bff76e199/aa3_estrategies.pdf









Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

52.- Constituit l'equip de coordinació del curs 2023-24 de C@M.ins Institut Cooppel Antoni de Martí i Franquès.-

79.- Convocatòria de concurs Literari de Poesia i Narrativa FALSET.-

60.- Conferència col·loqui per a pares i mares sobre el programa Cooppel.-