74.- Identificació de la necessitat de suport Cooppel a les estratègies d'aprenentatge Cooppel.-
Aprendre a aprendre i el model Cooppel a favor del Disseny Universal de l'Aprenentatge (DUA) és un Dret i és de Justícia.
https://transformarelmon-guia.edualter.org/ca
Qui pot donar suport?
La persona menor d'edat (PME) pot demanar ajuda en el seu entorn proper als pares i a les mares, als seus germans i a les seves germanes, aixi com a la resta de la familia i de contactes.
En l'espai Cooppel del nostre institut, que funciona com una biblioteca assistida, pot demanar ajuda al personal de la coordinació present a l'aula o al qui aten a les consultes en la xarxa digital ( EE de BAT, PRAC de FCEiP, Personal docent voluntari, etc).
El personal de coordinació pot donar suport a la necessitat:
Primer als pares i a les mares tota informació, orientació i assessorament per a què des de casa, en les llars i en temps en família puguin donar resposta adequada a la demanda dels seus fills i filles
Segon en l'espai Cooppel fem la identificació de la necessitat de suport Cooppel a les estratègies d'aprenentatge Cooppel i suport corresponent de cara a l'autonomia a aprendre a aprendre dels fills i filles menors d'edat.
Ho fem de forma cooperativa:
Aprendre tècniques i habilitats com si fos un joc de rols i estratègia cooperativa, creativa i comunicativa en:
1.- Suport motivacional. En la planificació, en l'atenció i en la seva animació en els temps pactats. Conversa i exposició de les intencions com dels resultats.
2.- Consulta de comprensió.
3.- Pregunta en la recerca de resposta o respostes (P==R)
4.- Detectar la Diana d'Aprenentatge (DA) i crear el seu propi Estel (DA+E) que facilita el record comprensiu davant de situacions reals i pràctiques en el futur.
5.- Cooperar en la Situació d'Aprenentatge i trobar la seva Resolució única o diversa com si esqueies plural.
6.- Consulta sobre com recordar ara i en el futur
7.- Consulta de record comprensiu en el futur i la seva actualització, amb entrenament lúdic.
8.- Concurs de preguntes, dianes d'aprenentatge i de situacions d'aprenentatge per a compartir les estratègies de record comprensiu.
9.- Promoure, organitzar i participar en activitats amb ( nombre) de moviments de joc o de targetes i la seva denominació:
Jocs (3), jugades (9), partides (27) i partits (81) Cooppel.
http://www.xtec.cat/~cdorado/cdora1/metaco.htm
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada