66.- Disponibles a Practicum i a projectes d'aprenentatge servei APS universitaris.-

Perspectiva de les disponibilitats amb pedagogia de la URV i de psicologia de la UOC.

Es tracta d'assolir competències professionals dels estudis, d'investigació psicopedagògica o de la docència. De cara a la creació de programes i projectes educatius necessaris de la ciutadania en la perspectiva sistèmica, inclusiva i comunitària. Competències professionals disponibles en la perspectiva laboral (CP): Currículum Vitae, Cercar feina. Presentar projectes. Entrevista de treball, etc.ç

https://www.educaweb.cat/continguts/laborals/competencies-professionals/son-les-competencies-professionals/

Es tracta de dur a terme el període pràcticum que dura uns tres mesos a l'institut Martí i Franquès en horari docent i en el programa Cooppel en horari lectiu i extraescolar. A més de les propostes dels estudiants en projectes APS siguin de matèries universitàries i TRFG o TRFM.

El programa Cooppel es porta  a terme en horari extraescolar de dilluns a dijous de 17 a 19 hores i en horari escolar a l'hora de tutoria en horari escolar de dilluns o dimecres depen dels nivells de l'ESO. En l'horari de docència és poden dur experiències taller individuals amb dinàmiques de treball cooperatiu en grups petits i expositives en grans grups de tutoria.

Al nostre institut a nivell de docència tenim el suport SIEI, el Departament d'Orientació i les tasques docents d'adaptació com també les pròpies de l'especialització de l'orientació educativa.

A nivell del programa Cooppel és l'especialització en la informació, en l'orientació i en l'assessorament a l'alumnat i a les seves famílies, sobre tot els pares i les mares, en l'objectiu clau

1.- Preparar i entrenar ludicament des de la mirada de la neurociència aprendre a aprendre sempre i a tot arreu: a casa, en la visita en família a museus o espais naturals, urbans o rurals, etc..

2.- Tot considerant els ODS 2030 en la llar i en família.

3.- El Disseny Universal dels Aprenentatges (DUA)  en família i la importància de les noves tecnologies i de la IA en la societat. 

4.- A més de la participació en el projecte APLICA de la SCP-IEC i en l'oferta de tallers en les jornades periòdiques del moviment docent internacional DIM EDU "Didàctica, Innovació i Multimèdia educativa". 

https://dimglobal.ning.com/

Respectem les necessitats i els interessos de la persona practicant per a ser el màxim positiva la seva experiència. 

Tenim practicants des del curs 2007-08 i experiència en APS en els dos cursos darrers 2021-23 sobre tres TRFG d'enginyeria informàtica, dret i pedagogia.

En el programa educatiu Cooppel tenim els projectes Atenció, Biblioteca i Tallers:

1.- Atenció Cooppel a les Famílies des la visió sistèmica. 

2.- La Biblioteca Assistida Cooppel amb estudiants de BAT. 

3.- Els Tallers Cooppel puntuals a les famílies per a millorar l'aprendre a aprendre i els projectes d'aprenentatge servei i de servei comunitari del centre que ens fan donar una visió pràctica, social i solidària de la formació i de l'educació del nostre institut.

4.- Disponibles en el contacte, acolliment, coordinació i acompanyament en projectes d'aprenentatge servei (APS) de la URV i d'altres universitats.

https://www.urv.cat/ca/universitat/estructura/gestio/suport-activitat/compromis-social/aprenentatge-servei/

https://www.urv.cat/ca/universitat/estructura/gestio/suport-activitat/compromis-social/aprenentatge-servei/que-es-aps/

Gràcies a la col·laboració del professorat, de l'alumnat i de les seves famílies per assolir els objectius del nostre projecte educatiu del centre i donar suport a les famílies per al seu èxit educatiu en la mateixa llar de la família i en el seu entorn educatiu i en la societat. 


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

52.- Constituit l'equip de coordinació del curs 2023-24 de C@M.ins Institut Cooppel Antoni de Martí i Franquès.-

79.- Convocatòria de concurs Literari de Poesia i Narrativa FALSET.-

60.- Conferència col·loqui per a pares i mares sobre el programa Cooppel.-