07.- General.- BENEFICIS DEL DILEMA DEL COOPPEL.-

 


COOPPEL SOM

En els tres moments d'oportunitats i d'opcions dels beneficis del dilema del Cooppel:

COOPPEL EXISTEIX

1.- El dilema del Cooppel, és a dir presentar el complement de la pràctica del Cooppel en l'estudi i en les tasques escolars com també en les visites a museus i espais naturals, rurals i urbans en família és ja en si beneficiós, tant si s'apunta al taller d'aprendre com no.

COOPPEL DILEMA

- La família ha de debatre si s'apunta o no, el fet de dialogar ja es positiu. Valora els recursos al seu abast i motiva la planificació de les activitats extraescolars.

- La família veu que no està sola i assumeix la responsabilitat dels aprenentatges fora de l'horari lectiu.

- Es dona un complement accessible  i gratuït per aconseguir l'èxit escolar.

- La pràctica Cooppel té dues avantatges el control mental d'aprendre a aprendre sempre i l'afició com els escacs, a federar-se i ser creatiu de coneixements i cooperant en els talents personals i en equips.

Hem d'intentar que com més persones coneguin el dilema millor.

2.- Aprendre el moviment de les peces mentals i les seves estratègies cognitives ja és molt beneficiós.

COOPPEL TASTEM

- Adonar-se com funciona el nostre record mental competencial segons els models psicològics d'actualitat i la Neurociència, fa que l'observem i que aprenguem a controlar-lo de forma autònoma en la mirada d'aprendre a aprendre sempre.

- Els beneficis són de tres tipus: millores, efectes mentals i impacte en l'entorn:

. Millores en el rendiment acadèmic, en el canvi d'actitud en aprendre a aprendre en qualsevol moment de la vida i no veure l'aspecte acadèmic com una obligació sinó una oportunitat a divertir-se, crear i produir materials de jocs i obtenir més satisfacció en les relacions a casa en família, descobrir tots que podem madurar junts les competències bàsiques i que són útils per a tots.

. Efectes mentals en la millora de la planificació cognitiva i metacognitiva, en l'atenció i en el control mental simultani i seqüencial. A la fi millorem les competències de comunicació, creativitat, cooperació en grups i en equips, planificació i motivació.

. Impacte en l'entorn en treure més profit de les persones, entitats i recursos de l'entorn del barri, districte o ciutat, de les visites a museus i espais naturals (boscos, platges, riu, etc), espais urbans de la ciutat i del nostre barri i de les sales d'exposicions temporals, en família. 

COOPPEL ENTRENEM

3.- Jugar a fabricar materials de jocs Cooppel és encara més beneficiós. Es poden fer trobades entre equips i clubs i celebrar jugades, partides i partits. Són festes culturals de famílies o colles d'amistat.

Cada persona aprèn de forma diferent i més encara en els rols d'agent pregunta, agent resposta i observadora activa.

COOPPEL EMPRENEM

Recorda:

Controlar la teva ment depèn de tu i dels qui tens a la teva vora i no costa res. És qüestió d'entrenament conscient per a arribar al domini mental inconscient.






Drets Humans i de la Natura.-
Aprendre i practicar el Cooppel és un Dret educatiu i un camí per accedir al Disseny Universal dels Aprenentatges. Amb el control mental del record podem construir la pau en la ment de les persones (UNESCO). 
És més que un dilema, és una qüestió ètica, de llibertat i de responsabilitat avui i en les properes generacions. És per tant una implicació pràctica d'entrenament lúdic en els Objectius del Desenvolupament Sostenibles 2030 de les Nacions Unides.


Ara et posem a les teves mans una gran oportunitat.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

52.- Constituit l'equip de coordinació del curs 2023-24 de C@M.ins Institut Cooppel Antoni de Martí i Franquès.-

79.- Convocatòria de concurs Literari de Poesia i Narrativa FALSET.-

60.- Conferència col·loqui per a pares i mares sobre el programa Cooppel.-